söndag 27 februari 2011

Fröken Abbe jämför med produktbilden: Begonia Cardigan

Var iväg en liten tur idag, då jag trodde att jag skulle få tag i en grå stickad scarf, men det hade visst blivit ett missförstånd med namnen. Passade istället på att prova en kofta jag läst en del om, nämligen Begonia Cardigan.

Upptill satt den bra, men över min gravidliknande mage glipade den en hel del. Jag vet inte hur mycket den är tänkt att glipa. En storlek större fanns inte att prova, men jag tror den skulle bli för stor vid ärmhålorna, och jag gillar inte när det hänger där. Tyget vid sidorna kan ju användas till att värma frusna händer i :o)



9 kommentarer:

Lingonberrie sa...

Ganska kul bildjämförelse. Med bröst-utan bröst....

kram!!!

Fröken Abbe sa...

Haha, ja så blev det visst!
Kram

Anne sa...

Hahaha - Lingons kommentar :) Upplevde du att det var stor färgskillnad??? Är ju lite intresserad för jag skulle vilja ha en ljus sommarkofta. Har tvättat men lyckats undvika dammsugaren hela dagen - först genom långpromenad och nu genom bloggenadande :o)
Kram

Mollymera sa...

Jag fick oxå en stor glipa, det ser ju inte kul ut. Gillar inte fickorna, dom blev knasiga på mig. Den koftan som var min favorit, på produktbilden, men inte i verkligheten. SYND!!
Kram

Lisa B sa...

Får man fråga vilken storlek du provade? Vi ser ut att vara av liknande shape. :D

Fröken Abbe sa...

Lisa: Jag provar en trea.

Frösö: Jag tyckte nog den var riktigt beige. Men en härlig färg!

Kram

Dr Molly sa...

Jag tycker den är mycket snyggare på dig än på modellen!! KRAM

Odd Oldies and New Mollys sa...

Jag får nog hoppa in här och hålla med Dr Molly. Den satt så mycket bättre på dig än på modellen.
Jag tyckte att den var urtjusig! Jag tror att jag ska inhandla en Begonia för den kommer att bli så fin till alla sommarklänningar.

Kramisar

Viola sa...

Tycker också att den satt bättre på dig än modellen!

Kram från V