onsdag 23 februari 2011

Idag börjar bokrean!

Nu är bokrean igång! Ska du ge dig ut och köpa böcker?

Eftersom jag har trassel med mina ögon har jag inte läst en hel bok på 1,5 år, men ändå älskar jag att gå runt och kolla in utbudet och bläddra i böckerna.

I går kväll gick jag förbi den föberedda bokhögen på Coop och hittade uppföljaren till en inredningsbok jag har. När jag kom hem googlade jag runt efter den, men det var bara Akademibokhandeln som också hade den på rea, och de har ju inte precis butiker överallt. Idag har jag dessutom ingen bil att ta mig runt med, så vi får väl se om jag kan få tag på den på något sätt så småningom.

Bor man inte centralt får man ju inga reakataloger att bläddra i och det sakna jag verkligen! När jag bodde i mellanstaden gav jag mig alltig ut på natten när det var "förrea", och det var så mysigt.

Några andra böcker lär det nog ändå bli, så får jag se om jag orkar läsa llite då och då.

3 kommentarer:

Viola sa...

Jag brukar alltid handla lite böcker på rean, men det är för det mesta helt oförberett och spontant. Så jag får se vad det blir i år :)

Kram från V

Odd Oldies and New Mollys sa...

Om det finns något riktigt speciellt så blir det köp. För det mesta har jag längtat så efter att en bok ska komma så jag köper den när den dyker upp i handeln och då är där ju inte mycket kvar att köpa på rean. Lät ju som att jag köper massor med böcker, men så är det inte...

Kram K

Helen sa...

Visst är det mysigt med mitt-i-natten-öppet.
Det är trist att bokrean blir mindre och mindre.
Själv förtog jag mig lite på bokmässan så det blir inga köp nu.