fredag 25 februari 2011

"Jävlar vad du har shoppat!"

När jag nu hade gått hela vägen till Freeport unnade jag mig ett riktigt lååångt besök i butiken. Och ett återbesök när Smakrådet mötte upp. Eftersom Syster Abbe är liten i storleken, var det ett paradis att botanisera bland jätterean åt henne. Men det var inte lätt att balansera allt på armen. Kundkorgar kunde kanske vara något?

Jag måste säga att jag är oerhört avis på de vackra plagg jag köpte till Syster Abbe! Plagg jag länge suktat efter, men inte fått tag på eller vågat mig på pga kopiorna. Hoppas de kommer passa henne!

Två välfyllda påsar och en liten följde med hem.

Bästa fynden var till Syster Abbe!

När jag var inne i en skobutik och ställde ifrån mig påsarna för att kunna testa skor, stannade en av de anställda till och utbrast: "Jävlar vad du har shoppat!" Jag tog inte alls illa upp, men tänkte ändå lite på hur en del bloggare kanske skulle ta illa upp av en sån kommentar. Men hennes ton var trevlig.

En annan anställd stannade också till och tittade, och så sa den första: "Alltså, vi är helt saliga! Fanns där mycket?" Tänk att arbeta så nära och kunna hålla koll, tyckte jag, men tjejen menade att man tröttnade lite, men de fick ju lite extra rabatt där. Ja, jag är så glad att jag hittade så mycket, för nu lönade sig resan verkligen!

Only for you, ladies (och gentlemen, om här nu skulle vara någon)! Här är vad som fanns:

Denna ljuvlighet satt bra upptill, men kändes för stor nertill. Så tyvärr fick den hänga kvar. Rätt storlek fanns i andra färger, men de tilltalade mig inte.

Vi börjar med provkollektionen. Storlek 1, men även jag kunde hitta saker här. Jag tog med även de suddiga korten :o)



Lite annat som fanns i butiken:




 När jag upptäckte denna orkade jag inte ens prova mer! Så den blev det inte.
Finaste kappan fanns inte heller här i min storlek. Den är sååå fin!


Det fanns en Lotta Lotta coat och flera Lotta Lotta jackets.


Här hände några Lotta Lotta long coat i military.

Provkollektioner såldes lite överallt på Freeport, bland annat hos Reebok. Tyvärr såldes bara ett visst antal Easytone gympaskor per dag, så de fick jag inte tag på, men vi fyndade rejält även här.

Väl värt ett besök alltså!

7 kommentarer:

Anne sa...

Kan bara hålla med "jäklar var du har shoppat" :) Lyckliga lyckliga Syster Abbe!
Kramar

Unknown sa...

Vilken snäll syster du är! Oj vad jag skulle vilja åka dit nu, ser massor fina saker på bilderna:) Kram

Anonym sa...

Ja tänk, denna syster är min:) Jag har ännu inte fått se alla härligheter live. Gissa vad jag längtar, tack syster:))

Anonym sa...

Hej!
Var det nån speciell rea eller bara vanliga outletpriser? JAg kanske skulle svänga förbi - har strl 0 och 1?

Fröken Abbe sa...

Hejsan Anonym!
Just nu finns provkollektion till 75% rea inne, så det är bra mycket bättre än vanligt!De första 4 bilderna jag visar är alltså från dessa 75% reaställningar.
Hoppas du också hittar en massa fint om du åker dit!
Kram

ELLE sa...

ÅÅÅÅhhh så mycket fiiint! Vill åka dit nu på en gång!!! Gjorde ett besök till Barkaby outleten i veckan där de också har 75% och oj vad mycket fint man kan hitta i dessa provkollektioner! (Se bilder i bloggen)Hoppas de fyller på med fler provkollektioner snart!! (tjejen i kassan sa att det ev. var på gång.....)
Elle
http://ellespinkbubble.blogspot.com/

Anonym sa...

Hej igen! Tack för svaret ovan! Undrar dock om det fanns mycket stickat eller är det mest blusar? Jag ska nog smita från jobbet en stund på måndag. :-)