söndag 6 februari 2011

I melodifestivaltider - att minnas

Idag kom Pappa Abbe förbi med några gamla skatter. Han hade hittat några teckningar och anteckningar om en "Konsär - Söwe" (konsert - show).

När jag läste igenom körschemat på vilka låtar som skulle framföras och av vem, förstod jag att det handlade om Eurovision Song Contest. I sådana här lägen är jag tacksam att Google finns! Året var 1985, och Fröken Abbe ännu långt ifrån tio år.
Hade ni sett likheten även om inte namnen stått med?

Att Syster Abbe varit styrande förstår man när man läser körschemat. Tydligen var det hon, jag och en gemensam vän som skulle turas om att sjunga eller vara dansare. Av åtta bidrag fick jag ett solonummer och en duett med vår vän. Duetten var Bobbysocks "La det swinge", medan solonumret var det här:


Kanske inte det lättaste att lära sig? Men när jag lyssnat ett tag kom refrängen tillbaka till mig :o)

1 kommentar:

Unknown sa...

Tack för minnesbilden! Kommer väl ihåg när Bobbysocks var med! Vann inte dom hela skiten? Kram