söndag 5 december 2010

Jag ser det snöar... eller Freeportfynd

Idag snöar det - massor! Återstår att se om jag kommer kunna ta mig ifrån den här snöhemska delen av landet!

Idag visar jag det som inhandlades i Odd molly-butiken på Freeport. Ett av mina absoluta favoritplagg är ju Grandma's coat, så när det fanns så många på Freeport blev jag alldeles salig!
Efter Odd Molly-träffen i Göteborg skrev jag att jag gärna ägt den i denna härligt hallonröda färg och nu är den min!

Den röda spoilern som jag fingrade på på Göteborgsträffen fick också följa med hem denna gång.

Rosa och rött är en underbar kombination!

Att lila och rött trivs ihop skrev jag om när det gällde färgkombinationer.
Så Jeanette hade så klart rätt när det gällde denna!

11 kommentarer:

Helen sa...

Ser hligt ut i snöyran! Jag valde mellan den röda och cerisa i våras. (en synnerligen osympatisk lokal politiker visade sig i den röda och det avgjorde saken)

Rosa och rött har jag ofta, tack vare barnkläderna hos me & i. Kunde dottern så kunde jag. =)

HOUSE of ADELA sa...

O så fin du var i det! Superfint och ser härligt juligt ut=)

Kram
Adela

Jeanette sa...

Snygga båda 2! Grandmas är kanoners!!!
Kram i snöyran hoppas du kan ta dig till jobbet.

Unknown sa...

Superfint! Jag tycker Grandmas är så vackra, men av någon anledning blir vin inte kompisar?! Sålde min hallonröda men ångrar mig lite ibland fast jag bara använde den 1 gång på 6-7 månader. Knasigt!

Annelie sa...

Håller med övriga talare..du är verkligen supersnygg i den röda Grandmasen!! Har två äldre, en i brunt o en isblå. Tyvärr rätt dålig på använda dom..inte en gång det senaste året konstigt nog.
Kram

Unknown sa...

Kanonköp! Säger som Sanni, ursnygg och jättefin på andra. Men inte på mig:( Kram

Mollymera sa...

Säger som Sanni och Linda, superfin på andra, men på mig funkar den inte heller.
Kraam!

Lecka sa...

Så fina! En mycket användbar kappa tycker jag! Ha det bra, kram : )

Once in a Lifetime sa...

Hej!
Ja du måste prova Rocky road, det är så lätt att göra och sååå gott!
Välkommen in på fika när du har vägarna förbi Stockholm :)
Grandmas är verkligen en stor Molly favorit i min garderob, perfekt till klänning eller som jacka på sommaren.
Ha en skön 2:a Advent!
Kram/C.

Anonym sa...

Du är kanonfin i koftan :) Jag skulle oxå vilja ha en... Hur mycket tog de på freeport? Kram Linsan

Fröken Abbe sa...

Visst är det väl härligt att inte alla vill ha precis samma plagg? Så är det ju ofta, att man tycker andra kan bära upp ett plagg eller färg som man själv aldrig skulle ta på sig.
Jag älskar mina Grandma's!

Linsan - de kostade ca 1500 på Freeport, så visst kunde man få tag på dem billigare på rean, men sån tur hade inte jag med just dessa färger. Även på Tradera kan de vara lite billigare, men jag tycker det kan vara värt lite att de är helt nya och dessuton tycker jag det kan skilja en hel del i storleken, så personligen tycker jag det är bättre att kunna prova dem. På Freeport provade jag flera i samma storlek innan jag hittade mina. Lycka till!

Kram till alla er fina därute i adventsmyset!