måndag 6 december 2010

Paketen som väntade på mig

Ja, det var faktiskt paketen som väntade på mig och inte tvärtom, som det brukar vara. Ett fick till och med vänta så länge att en påminnelse skickades ut! Men så blir det när man absolut inte har någon möjlighet att hämta ut paket.

Det var en favorit som hittat hem till mig. För ett bra tag sedan fick jag upp ögonen för Velour tunic, men fick aldrig tag i den i almost black. Jag har förstått att många inte skulle visa sig ute i den, men för mitt jobb funkar den perfekt! Jag tycker den passar i de flesta situationer, så för mig blev den snabbt en favorit! Och för några veckor sedan var det alltså äntligen min tur att få den även i den mörka färgen. Trevligt med ett litet personligt meddelande från säljaren också!

Men jag tror inte det är almost black, utan mer en grå ton..? Upptäckte på Freeport att velouren fanns i två mörka nyanser. Vad heter den gråa?


10 kommentarer:

MollyB sa...

Grattis till din fina tunika!!
Jag tror att "almost black" har varit mer eller mindre svart/grå olika säsonger men alltid hetat almost black även om den var mer grå...
Kram.

Mollymera sa...

Har du bägge färgerna nu ;-) Jag skulle kunna bo i min Velvet cotton tunic!! Ja, färgen heter almost black.
Kraaam

Fröken Abbe sa...

Kolla in mitt inlägg om Freeports utbud några inlägg tillbaka. Där ligger likadana velourset men de till höger är mer gråa.
Kram

♥ Affi ♥ sa...

Va fin du är! Grattis till ditt köp.
Kram Affi

Lingonberrie sa...

Den är jättefin. Och med den röda underkjolen, supersnyggt!!
Grattis till ett bra köp säger även jag.
Kramar!

Unknown sa...

Så fin med fjärilen på ryggen! Bra köp som jag gärna skulle lägga tassarna på med:) Kram

Jeanette sa...

Grattis till köpet! Jag gillar dina stövlar!!! Var är de köpta? Märke? :-)

Kram

Fröken Abbe sa...

Stövlarna är gamla Vagabond, tror jag. Bara använda vid enstaka tillfällen - bara en galning har ju röda stövlar, eller hur;)
Men nu passar de ju bra ihop med Mollystilen, tycker jag.
Kramar

Odd Oldies and New Mollys sa...

Ja, jag vet vad du menar Abbe. Samma sak när vi var i Kungsbacka. Alltså det fanns ett set i mörkt grå och ett i mer åt det svarta. Skulle det kunna vara dark grey och almost black?

För inte var det samma nyans inte.

Du är jättefin i din outfit. Älskar att det röda sticker fram och lyser upp.

Kramis K

Jeanette sa...

Absolut att de passar! Jag tycker inte du är galen, bara coolt!! :)

Kram