måndag 27 december 2010

Julklapp

Julafton blev ju inte riktigt som vi tänkt. Eftersom vi var insnöade blev vi spontanbjudna till släktingar i närheten. Där började julklappsutdelningen klockan tre... Need I say more?

Jag och Smakrådet bestämde oss för att ge varandra julklappar på juldagen i stället, då vi skulle fira med nära släktingar (familjen), men inte heller det blev av pga snön. Så igår kväll bestämde vi oss för att göra eget julfirande. Stora julbordet dukades fram, alla stearinljus tändes och sent på kvällen gav vi varandra de första klapparna (fortsättning följer då min kurir fortfarande sitter på en klapp pga insnöandet).

En Odd Molly-påse! Och i den fanns velour hooden som jag med skärande hjärta lämnat kvar på Freeport. Smakrådet han kan minsann! Tydligen hade han smugit tillbaka till butiken när vi var där, utan att jag upptäckte något!


Fortfarande går ingen kollektivtrafik till eller från vår insnöade del av landet... Får väl ta det lugnt med bilen imorgon istället, då väntar nämligen operapremiär för mig. Det vill jag inte missa!

8 kommentarer:

Jeanette sa...

Wow!!! Vad lyckat!! Jättefin och är allt lite avundsjuk, skulle gärna vilja ha en jag med. :)
Hoppas ni kommer hemifrån imorgon så du får gå på din premiär. :)
Kram

♥ Bina ♥ sa...

Åhh LJUVLIG och jag säger som Jeanette - *vill ha*

KRAM

Fengxumamma sa...

Den blir superfin på dig, Abbe!! Är det imorgon
"Madame Butterfly" ska avnjutas? Underbar musik:)

Kram

Anne sa...

Trist att vara insnöad men vilket underbart Smakråd du har :-)
Kramar

Viola sa...

Jättefin velour!!
Jag är stort fan av opera så jag är väldigt nyfiken på vad du ska se :)

Kram från V

Carinale sa...

Min tomte kom inte med någon önskad velouris :(
Nåväl, det kommer fler jular ;)

Din var jättefin :)
God fortsättning =)

/Carina

Unknown sa...

Vilkem fin julklapp! I bland kan dom:) Kram

Mollymera sa...

Jag stod och pillade på en likadan igår, men det fanns bara små storlekar kvar på Freeport. Vilken fin färg och fjärilen är helt underbar!!
Kramis