lördag 11 december 2010

Provar lite till bara...

När jag passerade mellanstaden var jag ju tvungen att passa på att spana in vad de hade i Mollyväg. Provade några plagg, men allt fanns inte i min storlek.

               
635 euphorbia tunic var en överaskning! Var jätteskön!
Här provar jag en storlek mindre och det var inte mycket som skiljde tycker jag. Något tightare vid armhålan, men jag var faktiskt tvungen att kolla storlekarna en gång till.
Dock hade den mindre storleken mer tyg vid urringningen, så där satt den inte alls fint.

634 sweet-brier blouse, här i chalk, ville jag prova i en mindre storlek än den i lite rose jag provade tidigare i veckan. Den mindre satt bra i kroppen, men som ni ser blev den tight i ärmarna. Ett mellanting hade varit bra.
Timeless-klänningen fanns bara i en storlek mindre än min normala. Stramade lite vid armhålan, men var annars rymlig. Fickorna i sidorna var ganska små i öppningen, fick knappt ut ena handen.
Eftersom jag aldrig provat en LLK passade jag på med det också. Butiken gav nu 500kr rabatt på dem.

Minns ni pojken med guldbyxorna? De skulle jag allt vilja ha!

7 kommentarer:

Nena sa...

Ja,guldbyxor hitåt tack! Jag fick hem min sweet-brier igår och den är här för att stanna! Men, jag håller med dig om strl, mittemellan hade varit bra. Eller lite vidare ärmar tack. Förstår inte varför OM så ofta gör dessa vida plag men supersmala överärmar....
Kul att se din fina provning!
Kram

HOUSE of ADELA sa...

Gärna guldbyxor häråt med!=) Timeless klänningen är så fin! Snyggt allt du provade;)

Ha en fin lördag!
Kram
Adela

Once in a Lifetime sa...

Åh jag vill också ha ett par guldbyxor:)
Så mycket fint! Timeless klänningen satt Jättefint på dig! Euphorbia blusen måste jag prova...
Kram/C.

Lingonberrie sa...

Hej! Så kul, då fick jag se hur euphorbia i grey ser ut.

Kramar och ha det gott!

Unknown sa...

Vad fin Euphorbian är i grått! Tack för titten:) Kram

Tarleena sa...

Oj, den röda Timeless, jag är så svag på allt rött.... Den är ju superfin!

Jeanette sa...

Snyggt, snyggt, snyggt!!! :) Men för mig blev det inge Euporbia. Satt urknasigt i ringningen så bubbligt som det ser ut på en av dina bilder.

Kram