måndag 27 december 2010

Det japanska julkortet

Hittade ett förlupet julkort idag och blev så glad för det! Det var från min japanska väninna, och hon skickar alltid de mest underbara julkorten.
Först hittade jag ett alldeles platt kort i brevet.
(Inte riktigt platt här. Var ju tvungen att testa genast!)

Ur trillade också en liten beskrivning. Tur att det fanns bilder, för hur skulle det annars gå? ;o)

Det blev en alldeles bedårande liten kub, så mycket 3D det kan bli.

Merry Chistmas på toppen.

Japanerna, de kan dom!

5 kommentarer:

Jeanette sa...

Wow, vilket häftigt och snyggt kort! Där ligger mitt i lä som jag klickade i 2 foton på barnen i en mall. :D
Kram

HOUSE of ADELA sa...

Så fint det var, verkligen jättefint;) Gillar allt som är lite annorlunda!

Kramis
Adela

Once in a Lifetime sa...

Åh så vackert! I Japan finns det så mycket häftigt, jag skulle så gärna vilja åka dit :) Underbart julkort, det kan man nästan ta fram år efter år..
God fortsättning!
Kram/C.

Carinale sa...

Men vad häftigt :)
Jo, japanerna är fantastiska på att skapa pappersfigurer etc. Kul med ett udda julkort.
Skickade mina (dock inte lika vackra) igår så e kommer väl fram idag, typ.

Herr Nilssons Fru sa...

Hej. Slank in o fann inte bara en ny blogg (ja för mig) och nog de vackraste o mest annorlunda julkort jag sett i år.

Kramiz Anki på vandring