torsdag 23 december 2010

Julestrid...frid?

Nu har säkert julfriden infunnit sig hos de flesta. Allt är klart och man kan bara sätta sig ner och mysa av hur fint man har det, lyssna på vackra julsånger och värma sig med lite glögg.

Inte här inte! Allt ska tydligen hinnas med idag: städa, tvätta, pynta, sätta upp gardiner, klä granen, slå in klappar och baka pepparkakor. Puh! Som ni säkert förstår råder det inte minsta julfrid hos mig! Ute viner vinden, snön yr och det lär vara ett helvete på vägarna. Undrar om vi kan ta oss någonstans på julafton?

Men vissa bryr sig inte om stressen, utan lyckas hitta en plats att ta det lugnt på. Och finns det någon bättre plats än bland Odd Molly och Ester Elenora?

Tur att man har en liten nisse, förlåt misse, som vill hjälpa till att pyssla. Kan det vara julsnöret som lockar?

Mitt i allt detta lyckas jag ändå mollyera mig lite. Ett efterlängtat plagg har hittat hit och ett värmande är på väg. Spännande! Kommer det hinna hit tills imorgon?

Och så har vi ju rean runt hörnet! Vad kul det ska bli (eller frustrerande) att se om man får tag på något, och sedan se vad alla ni andra lyckats få tag på! Efter helgen gissar jag på en kavalkad av nyköpya plagg i bloggarna. Det ser jag fram emot!

GOD JUL

10 kommentarer:

Mollymera sa...

Hej vännen! Jag tar det rätt lugnt. Strax efter 8 i morse var jag och handlade mat. Nu klär barnen julgranen. De sista julklapparna ska slås in. Fudge ska kokas. Hoppas att en Traderavinst ska komma till mitt utlämningsställe idag.

Önskar dig en riktigt God Jul

Once in a Lifetime sa...

Hoppas att du får njuta av lite lugn efter all stress, drick lite glögg och njut :)
God Jul!
Kram/C.

HOUSE of ADELA sa...

Lite stimmigt här med med grejer som ska fixas men det blir JUL ändå=)
Sötnosarna kan man inte se sig mätt på...=)

Kram och God Jul!
Adela

Unknown sa...

Dom är så fina dina kissar:) Ha en riktigt god jul nu! Kram

Unknown sa...

Åh vilka sötnosar på bilderna!

Tittar bara in lite och önskar en riktigt underbar jul till dig och de dina!

Kraaaaaaaaaam

Helen sa...

GOD JUL önskar jag dig och de små juleniss... ursäkta julekissarna! =)

Unknown sa...

*★ God Jul★* 。 • ˚ ˚ ˛ ˚ ˛ •
•。★ *** ★ 。* 。
° 。 ° ˚* _Π_____*。*˚
˚ ˛ •˛•*/______/~\。˚ ˚ ˛
˚ ˛ •˛• | 田田|門| och Gott Nytt År. ♥ ♥
Önskar Sannibus & Co.

Carinale sa...

Önskar dig några underbara juledagar med mycket frid och fröjd.

Julekram
/Carina

Lingonberrie sa...

Hoppas du har hittad julefriden nu. Det tar en stund innan alla stress lägger sig.
Stor kram och god fortsättning på julfirandet!!

Charlotte sa...

Hoppas du fått lite julfrid.
Önskar dig en god fortsättning på julen!
KRAM!