fredag 29 juli 2011

Underskatta inte gamla gömmor

Vi visste att vi hade presentkort inlåsta sedan sist vi firade våra födelsedagar, men på något sätt är det lite trist att använda dem på stört. Det kan kännas ganska bra att veta att man har dem att ta till. Dessutom behövde de aldrig användas till ett planerat köp. I alla fall tänkte vi att de nog var bäst att kolla upp exakt när de gick ut och det visade sig att vi hade tre dagar på oss!

Men ni minns kanske att det var en butik här som hade rea? Och plötsligt behövde jag ju inte tänka efter så mycket eftersom det liksom blev en annan femma med presentkortet. Så efter min regniga dag i storstaden hade Smakrådet varit och införskaffat de här åt mig:
 rosa Ilse Jacobsen-stövlar

Dessutom unnade vi oss något vi sällan gör - en riktigt lyxig skaldjursbuffé bestående av gratinerad hummer, svenska havskräftor och svenska signalkräftor, laxrullar och lite räkor. Nåja, de flesta räkorna blev kattgodis eftersom vi inte orkade helt enkelt.

Mums!

Det här ser kanske inte så gott ut, men det var det!

Så man ska inte underskatta gamla gömmor! Plötsligt hade jag fått både ett par nya stövlar samt en skaldjursbuffé!

1 kommentar:

Anne sa...

Vilken perfekt dag! Jag ska snart få tacos - dvs jag får fixa dem själv ;)
Kram