måndag 11 juli 2011

Silk drar ner mig

Jag verkar ha fastnat i något slags silkesträsk och vet inte om jag kan ta mig ur det!

Det började med att jag, inte helt övertygad, köpte en Salon silk dress på Freeport, mest för att den var billig. Men den var ju så härlig att ha på sig! Där blev det även en Silk tie dress. Därefter slog jag till på den söta market silk (?) hos Too Di Loo och sedan var jag fast. Visserligen hade jag provat vårens silk sleeveless och bestämt mig för att försöka haffa någon längre fram, men det hade ännu inte blivit av när jag köpte min första silkdress.
På Tradera lyckades jag knipa en annan gammal silkdress, men den var i betydligt sämre skick än utlovat, så jag vet inte om den går att rädda. Funkar sådant där vliseline på siden?

Rara Christina hälpte mig att få hem ytterligare en Salon silk dress från Freeport. Herregud, där säljs de ju billigare än vilken butikskedjeklänning som helst!

När jag fick tips av samma Christina om att Jutaboden hade 50% rea slängde jag mig på telefonen och lyckades få tag i tre sidenplagg till!
Häromdagen fick jag hem ytterligare en gammal market silk dress! Ja, ni hör ju vilket beroende som utvecklat sig. Kan jag verkligen använda så många? Och nu har jag inte ens räknat med underkjolarna...

7 kommentarer:

Anne sa...

Hur är Salon Silken i storlek - kommer jag undan med en 1 tro????
Kram

Mollymera sa...

Härligt!!
Jag har hamnat i något verourtärsk mitt i sommaren, något lite varmare då ;-)

Kram

Unknown sa...

Jag gillar också sidenplaggen! Kram

Lingonberrie sa...

Hihi, ja de är ju vanebildande och så fina...finns väl inget svalare och bekvämare på sommaren och så känner man sig så fin. Jag gillar den där saloon silk dress, skulle gärna vilja ha en.. :-D
kram!

Nadia sa...

Det är helt ljuvliga plagg så jag förstår att du fastnat för dem - vackra och så sköna att bära
Kram

Jeanette sa...

fnissar lite....härligt att fler hamnar i de olika träsken. ;) Numera f ö r s ö k e r jag verkligen rannsaka mig själv och min garderob och jag tycker det går rätt bra just nu............... ;)

Massor med finingar du fått hem. :)

Kram

VivanDivanGoesFashion sa...

Jag älskar också siden. Sååå skönt både svalkande på sommaren och inte alls kallt på vintern. Många fina i höstkollektionen nu såg jag...daaaa...:-) Silk sleeveless blev det två olika färger iår och jag älskar dem

Kram
/Vivvi