tisdag 26 juli 2011

En ruskig storstad med reaköp

En dag i slutet på förra veckan begav jag mig till storstaden för lite reaspaning. Lokala regnskurar skulle det bli, men eftersom det var okej hemma bestämde jag mig ändå för att inte ta gummistövlarna. BIG mistake!
Under dagen eskalerade det lätta regnet till att fullständigt vräka ner och dessutom blåste det riktiga höststormar. Tur att den regntåliga jackan åkte med!

Men det är ju ändå sommar så skam den som ger sig: luchen intogs på en uteservering! Jättegod mat men lite nonchig personal, för hur skulle vi kunna veta att de inte kom ut till borden och tog beställning, att vi själva skulle förse oss med bestick eller att vi föväntades betala innan vi fått maten? Eller funkar det så överallt i storstaden?

Här satt vi och spanade mot Pronto för en möjlig dessert, men kön ringlade lång utanför, så det blev inget med det.

På bilden syns det inte alls hur regnet vräker ner eller att bordet intill blåste omkull.

I vanliga fall tycker jag att fina papperspåsar känns lite lyxigare när jag shoppar kläder, men det var ingen hit i regnet. Första påsen tryckes ner i den andra som bestod av lite tjockare papp, men till slut kände jag hur tygremmarna bara gled ur handen. Tyghandtagen hade ätit sig igenom den våta pappen. I sista butiken bad jag om att få plastpåse istället.

Men på något sätt blir jag lite glad av sådant här och vi bara skrattade åt hur blöta vi var, vi kunde ju liksom inte göra annat.

Jag var ju som sagt ute efter lite rea, och hittade inte mycket nytt jag ville prova. Dessutom var det inte riktigt provläge när jag var så blöt. Den här fina tunikan skulle jag kunna tänka mig, men den fanns bara i den här färgen som absolut inte är jag.

Ja, det blev alltså tre "mollypåsar" plus en budgetpåse som följde med hem, så det blev ändå bra reashopping! Men det är ju gamla nyheter så det är kanske inte så intressant.

3 kommentarer:

Hilde sa...

Ja, det är helt sanslöst vad det har vräkt ner regn den senaste tiden. Nu ska sommaren tydligen komma tillbaka, så jag håller tummen för det. Jag tycker reaköp är lika spännande som köp av nyheter:)
Kram

Unknown sa...

Jag vill se! Och vad synd att du missade oss! Kram

Lecka sa...

Så trevligt att gå på stan även om det regnar : ) Men vad köpte du då - vill se!!! Kramar