söndag 3 juli 2011

Loppistider

Nu är det ju högsäsong för alla idrottsloppisar och vet man inte vad man ska göra en helg är det bara att ge sig ut i trafiken och följa lämmeltågen. Okej, kanske liiite risky business, men det är inte ofta det slår fel.

Nu kan jag väl säga att det inte är lika lätt att fynda på loppis längre som det var förr. Att gå på loppis har ju blivit populärt och jag har många gånger sett saker säljas för rena fantasisummor och jag har i mitt stilla sinne undrat vem som ger sig ut med så mycket pengar på fickan. Givetvis vimlar det ju av turister också, det hör ju till, men sedan något år tillbaka är det danskarna man får se upp med. Ni har väl sett alla små butiker eller webshoppar som säljer saker från loppisar i Frankrike och Sverige?

Gillar man, som jag, att gå på loppis lär man sig också vilka loppisar som brukar vara bra och var det brukar bli dyrt. Men det är kul att bara gå omkring och se vad andra slagit till på och lyssna på hur diskussionerna går även om man inte själv är ute efter något.

Förra året blev det ett riktigt bra fynd - eller två. Vi lyckades hitta två i stort sett oanvända (nja, det vet jag ju inte men av skicket att döma var de det) IKEA-fotöljer för 50 kronor. Efter en rejäl städning (fastän det inte behövdes) av dem och nya vita överdrag blev de perfekta i uterummet!

Går du på loppis? Vad är ditt bästa fynd?
Helgens loppisoutfit bestod av rosa toner på både mollysar och stövlar.

Sommarens enda loppisköp är en påse julgransljushållare.
De pyttesmå för typ födelsedagsljus har jag inte sett förut.
Finns det så små vita ljus?



6 kommentarer:

Unknown sa...

Jag får väl erkänna att jag har svårt för loppisar.....
Vet inte varför, är nog för rörigt för mig! Kram

Pernilla sa...

Jag går aldrig på loppis. Det jag har i antikväg har jag hittat hos vänner eller ärvt. VI ärvde lite efter min mans faster och där hittade jag julgransljushållare som du fyndat. I mina passar vanliga julgransljus som finns att köpa i välsort icaaffärer. Annarst nog tippa på nu du kan hitta ännu smalare ljus i någon hemslöjdsaffär.

Once in a Lifetime sa...

Hej!
Åh jag älskar loppisar:) skulle inte kunna köpa kläder men möbler och porslin, underbart! Älskar även att få stå en hel dag på auktion, det är verkligen sommar:) Vi handlar även en hel del hos de stora auktionsfirmorna på nätet, där kan man göra riktiga fynd.
Jag tror att vanliga "små" ljus, såna som man har till änglaspel passar till dina hållare, de ser ut ungefär som de jag har.
Stor kram till dig!
/C.

Tindy sa...

Sådana smala vita ljus är super vanliga i Danmark för det är just sådana de har i granen, I Metropolen kan man finna dem i alla shabby chic butiker:)

HOUSE of ADELA sa...

Älskar loppis och att välja ut godsakerna! Köpte senast igår en fin virkad gammal väska=)

Kramar
Adela

Anonym sa...

Hej!

Även jag älskar loppisar, antikmässor och auktioner och det är alltid roligt och spännande med vad man kan hitta och ibland komma hem med någon gammal pryttel.

Kram från Eva Solid