lördag 23 juli 2011

Ingen koll

Har inte riktigt koll på nyheterna dagar som dessa, men förstod på bloggrubrikerna att något måste hänt. Loggar in på Aftonbladets hemsida och kan knappt överblicka de enorma rubrikerna.
Skrollar ner och hittar ännu mer hemskheter.

Inser att jag har semester-okoll, alltså inte har koll på nyheter. Lyssnar inte på de radioprogram jag brukar, ser inte så mycket på TV, favoriten text-tv blir inte så välbesökt. Lever lite som förr - får reda på det dagen efter när jag bläddrar i tidningen.

Just nu vet jag inte vad som egentligen hänt och varför, bara att det är fruktansvärt.
Låt våra tankar gå till Norge.
Låt våra tankar gå till de som drabbas av svält.
Låt våra tankar gå till människor i krig.
Låt våra tankar gå till alla drabbade,

3 kommentarer:

Charlotte sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Charlotte sa...

Det är så fuktansvärt som har hänt i Norge.
Vilka historier de berättar som har överlevt.
Tänker på alla som är drabbade.
Kram

Charlotte sa...

Jag har mailat dig ang. Kosta Boda.
Kram