måndag 20 februari 2012

Vem vill ha gammal skåpmat?

Nu ska det väl ändå snart bli lite ordning i garderoben?! I lördags begav vi oss söderut för att inhandla ytterligare garderobsinredning och varför då inte passa på att spana in några butiker dessutom?

 
Rean är nu i stort sett över, men några mollysar fanns ändå kvar. Men när jag hittade den här jackan (twiddle hood jacket) kunde jag inte låta bli att muttra lite. 50% rea är inte mycket att komma med på äldre säsonger tycker jag, samtidigt som de nyare också går på 50%. Okej, det är klart att butiken måste försöka och de får den säkert såld, men jag önskar att den varit sänkt lite till för då hade jag slagit till direkt.


Och så slank det med en bild på en Creamkofta jag provade. Var jättesöt på galgen, men ganska konstigt skuren och alldeles för rak för mig.

Förkylningen håller sitt stadiga grepp, men något ska man väl hitta på nu när Smakrådet tagit ledigt och allt. Kanske blir en tur till Gekås...

3 kommentarer:

Unknown sa...

Hej där! =)

Jag säger stanna på Smyrna bag, jag tycker den är vacker och sk*ter högaktningsfullt i att det finns kopior. Du vet ju att din är äkta så vad då.

Den vita jackan överst var jättefin, jag gillar de nya jackorna med smock på också från OM.

Gekås låter kul, du kanske gör något fynd om du får titta i lugn och ro länge, länge.

Jag har faktiskt varit där en gång och det går ju att göra fynd om man tar sig tid och jämför priser, men allt är inte billigt så man bör ju vara prismedveten och inte låta sig luras.

Ha nu en mysig vecka med smakrådet!

Kraaaaaam

Gamla mamman sa...

Tycker också att 50 % är lite futtigt på gamla kollektioner, men å andra sidan ska de ju tjäna något på försäljningen de också. Ibland frågar jag om de kan sänka lite mer, och ganska ofta får jag några procent till - ett tips :-)

Vad kul med Gekås - det är evigheter sen jag var där. Inte sen jag bodde i H-stad faktiskt. Kommer ju från inte-så-långt-därifrån, och försöker få med mig sambon. Men han störtvägrar! Funkar inte ens att locka med billiga TV-spel.

Kram!

PS - grubblar på de där stranden jag, stranden du, havet vi-orden; var kommer de ifrån tro?

Fröken Abbe sa...

Tror det är Ranelids bok "Kvinnan är första könet" vilket han väl också sa i sin "sång"? Och så brukar han säga det varenda gång han är i media. Visst låter det vackert, men inte när han jämt måste tjata om det!
Kram