lördag 4 februari 2012

Underbart!

Har ni sett så vackert?

Var inom lilla köpcentret igår och tog en sväng i Odd Mollybutiken. De hade lite 50-75% rea och där fanns några mollysar men tyvärr bara ett långlinne i min storlek.

Dock fick jag syn på att de nu hade fått in lite vårnyheter, bland annat jaquard grandmas coat mid pink som jag trodde så mycket på. Tyvärr var den för skrikig i färgen för min smak just nu.

Längre in hittade jag dock något i den allra ljuvaste rosa nyans. Lovely knit som jag älskar så. Tyvärr fanns den inte i min storlek, men jag var ändå bara tvungen att prova. Åååååh! Helt perfekt färg och med det vackraste broderi!

 


Eftersom remix blouse också fanns inne i samma underbara nyans ville jag ju prova även den fastän jag redan visste. Modellen är en katastrof på mig! Den kommer aldrig finnas hos mig. Men jag trivs så bra i färgen att jag måste leta reda på något annat i den.


Tror ni detta är samma nyans?

8 kommentarer:

Anonym sa...

Hej, ja 327 är i samma nyans köpte den igår:)mvh Theresa

Lindi Loo sa...

Den nyansen är ljuvlig!!!
Ha en fin dag!
Kramis

Hilde sa...

En riktig Fröken Abbe färg, och som Theresa skriver är det samma färg som på remixen
Kram

Gamla mamman sa...

Den är ju precis fröken-abbe färg, satsa på en 327 och en lovely knit! Så roligt att få prova vår-mollysar - måste ut och leta i Oslo!

Kramar

Unknown sa...

Lite avis,....

Ha en fin söndagskväll!
Kramar från ett snöigt Halland

Fröken Abbe sa...

Tack Theresa, då ska jag hålla koll på den!

Unknown sa...

Åh jag älskar också den där rosa färgen;)) och doften. Mmm...

Charlotte sa...

Den rosa färgen är bara helt underbar<3
Kram