torsdag 16 februari 2012

Att vara lättäcklad och vänta på kuriren...

Vissa har ju turen att ha sportlov just som Odd Mollybutiken på Freeport packat upp vårkläderna. Sådan tur har ju inte alla, och även om jag hade haft det hade jag knappast orkat mig iväg så förkyld som jag varit och är.

Vet ni hur jobbigt det är att känna sig tvungen att jobba när man inte bara känner sig förkyld utan riktigt sjuk? Men det var inte bara jag som blivit smittad och inga vikarier ska sättas in, så vad gör man? Skönt i alla fall att ingen annan menar på. Men jag är fortfarande irriterad på att den stora smittbäraren inte hölls hemma trots tjockt grönt innehåll som inte stannade på sin plats. Och nu klöks jag faktiskt nästan för det är så åckligt! Har oerhört lätt för just det, det räcker med att jag läser eller tänker på något.

Men vad är väl en bal på slottet (alltså en tur i Odd Mollybutiken)? Joo, ganska mycket faktiskt så när Smakrådet ringde och sa att han var på Freeport och undrade vad det var han skulle kolla på blev jag helt förvirrad. "Alldeles för mycket", svarade jag men ekonomin tillåter inga större oplanerade utsvävningar.

Men lite spänd är jag allt, för något lär han ha med sig hem. Det hörde jag via mobilen.
    

5 kommentarer:

Hilde sa...

Jag förstår att du blir förbannad. Kommer det gröna ut stannar man hemma tycker jag. Hoppas du får något fint, spännande värre...
Kram

Unknown sa...

Blir skitsur när jag lämnar på dagis och man ser nån unge med en grön elva under snoken. Dåliga föräldrar! Kram

Annelie sa...

Usch, stackars dig! Fast maken kanske kommer hem med en liten tröst..
Kram

Mollymera sa...

Nyfiken på vad han fick med sig hem till dig. Nyfiken vad butiken har fått in. Får se om jag kan halka mig dit.
På mitt arbete går det magsjuka, det har varit jag och vikarierna. Skönt med ledigt imorgon.
Godnattkram!

Me and my life sa...

Ja farao vilken vecka. Har gått till jobbet yr och konstig varje dag...för inte blir det vikarie..och många är sjuka....

Och sjuka barn i skolan...tack för den..hur tänker de? I veckan kom en av mina telingar och berättade "att jag kräktes i natt"....mmm, tack för den....

Hoppas du blir bra snart- en vecka kvar här hos mig iaf innan lov.

KRAM!