söndag 12 februari 2012

Obehaglig kväll

Har bara väntat på att förkylningen skulle komma och vet exakt vem på jobbet som smittat mig. Jäkla skit! När jag blir sjuk blir det alltid en långdragen historia. Så helgen har mest tillbringats i horisontellt läge. Trist då att TV-kanalerna strular och att de fria inte går att se.

Igår kväll hördes mystiska ljud i hallen och när man har katter lyssnar man efter att det ska vara de så klart. Men något stämde inte riktigt, så jag kollade ut i snöstormen och fick se en man (?) som i sakta mak tog sig ut från trädgården och vandrade vidare. När jag öppnade dörren för att se att allt var okej hade han försvunnit runt hörnet, men jag stod kvar länge i fönstret och spanade ut.

Så obehagligt! Vem går runt och rycker i dörrar en lördagkväll? Inga knackningar eller försök med ringklockan utan bara ryckte i handtaget. Hela lägenheten var ju upplyst dessutom. Och här är inget hus det andra likt så det borde ju vara osannolikt att gå fel.

Hoppas vägarna blir lite röjda tills jag ska ge mig ut imorgon!

6 kommentarer:

Annelie sa...

Usch, låter obehagligt! Kan ju vara någon vilsen själ bara..en dement på villovägar eller liknande. Obehagligt i vilket fall som helst!
Snön ja, här har det snöat oavbrutet fram till 14-tiden, sedan kom solen fram en stund. Imorgon blir det att pulsa återigen på alvaret med hundarna, suck. Vill ha barmark nu..
Kram

Lingonberrie sa...

Usch vad läskigt..
Vad gör man då? Ringer polisen? :-(
Många kramar!!

Unna dig alltid sa...

Men usch så obehagligt. Vi har ju också 2 katter och jag är mörkrädd så jag försöker alltid tänka att de är katterna som leker när jag hör konstiga ljud. Alla våra golv inkl trappan knarrar också.

Har du kollat med grannarna om det var fler som fick besök?

KRAM och krya på dig

Unknown sa...

Fy sjutton! Obehagligt......Kram

Helen sa...

Han kanske gått fel?
Det hände mig en gång att grannens överförfriskade pojkvän stod och ryckte i min dörr. =)

Gamla mamman sa...

Så läskigt! Kanske han var förvirrad på nåt sätt. Hoppas förkylningen ger sig snabbt!

God natt-kram