söndag 26 februari 2012

En kväll på Operan

Igår var det dags att bege sig till Malmö igen. Nej, det var inte melodifestivalen vi skulle till, utan Svansön. Den var minsann inte lätt att få biljetter till, så det var inga bra platser och vi satt inte tillsammans. Men jag är verkligen glad att ha sett den!

När ljuset i salongen tändes efter 30 minuter var det inte bara jag som blev förvånad märkte jag. Men så såg jag på dörren att det tydligen var 4 akter. Det hade jag ingen koll på, men det är ju klart - kropparna behöver väl vila och rekvisitan bytas ut.

I Operans gästbok hade någon skrivit:"Byt ut prinsen!" Vad vi skrattade! Vad hade han gjort för fel?

I fösta pausen kom en kvinna fram och sa: "Vilken fin klänning! Ge mig den!"
Tack för komplimangen!


I bilen på väg ner roade jag mig med att prova solglasögon. Efter alla år av pendling har jag utrustat båda bilarna med diverse "nödvändigheter", så att jag inte behövde flytta över och riskera glömma. Nu var det ett tag sedan jag körde denna bil och solglasögon behövdes, så jag fick se om de fortfarande funkade... Kanske svårt att se skillnad?

Stora flugögons-solisar.

Lite mer 60-tal.

4 kommentarer:

Anne sa...

Å vad jag gillar de sista glasögonen - grymt coola!
Kram

Septemberflikka sa...

Vad snygg du är! Själv ser jag ut som en jättefluga i solgrajjor! Mysigt med operakväll.

kram

Unknown sa...

Jag gillar flugbrillorna som attan! Kram

Gamla mamman sa...

Verkligen fina solbriller! Och så skoj med Svansjön, den vill jag så gärna se en gång.

Förstår att damen ville ha din klänning; du är jättefin i den!

Kram