torsdag 23 februari 2012

Liten provning

På väg hem från en dag söderöver svängde jag inom Borgeby för att se vad som fanns. Ställningarna verkligen sprakade av härliga färger! Eftersom tiden var knapp plockade jag bara åt mig några plagg jag verkligen ville prova, och tyvärr blev bilderna ganska katastrofala.
Föst blev det förstås le velour dress mid pink. Vilken härlig färg om man har lite solbränna! Klänningen är söt och den skulle gärna få komma min väg, men samtidigt är den väldigt enkel, inget speciellt med den, så om den inte kommer på superrea lär den inte hamna här...

Sååå mjuk och skön!



Liten liten spetskant på midjebandet.

Inte så kul utan skärpet, blir lite städrock då, men färgen!

 
Okej, prova inte figurnära kläder med jeans under som har tjockt flätat läderskärp!
Hade jag varit en del kilon lättare hade frill dress annars hamnat högt på listan!
Verkligen mjuk och skön för en kurvig kropp.
Ex A tunic stämmer väldigt bra med produktbilden. Lagom lång tunika (?) som säkert känns sval till sommaren, nu aningen tunn.

Ex B tunic var däremot väldigt snål över bysten så jag fick gå upp en storlek. Väldigt urringad med flärpar vid urringningen som gör som de vill.
Inte nog med skärpet - kom även ihåg att ha ett linne under!
Jaja, så kan det gå när det är bråttom!

5 kommentarer:

Titti08 sa...

Velourklänningen är jättefin tycker jag om än enkel....såg att en bloggare hade den öppen över en tunika. Snyggt.
Titti

VivanDivanGoesFashion sa...

Velourisen är ju klockren på dig ju. Underbar rosa färg :)

Kram
/Vivvi

Annelie sa...

Den här velouren är super! Enligt mig den vackraste i dess enkelhet..
Kram

Unknown sa...

Du är ju jättefin i velourisen! Jag såg förjävlig ut:) Kram

Gamla mamman sa...

Men velouren var ju jättefin till dig! Jag såg däremot ut som en städtant, både med och utan skärpet.

Du hade i alla fall byxor när du skulle prova; har gjort alltför många strumbyxprovningar, och det är sällan en hit... ;-)

Kram!