fredag 6 januari 2012

A night at the opera - Les Misérables

Efter lite meck med hantverkare och bilverkstad kom vi iväg till storstaden betydligt senare än beräknat. Smakrådet var lite sugen på att ta en snabbkoll på Väla, men om vi skulle hinna med något alls i staden fanns inte tid till köpcentrum.

Vi hade i sista minuten upptäckt att det var trettondagsafton och det visade sig att en del butiker stängde redan 17. Lite synd att vi inte riktigt fick tid till det vi ville.

Men jag skulle i alla fall till Ajabaja eftersom jag skulle hämta upp varor där. De var inte packade så det var kanon att jag dessutom kunde prova dem. Och fastän det var olika storlekar blev jag riktigt nöjd med båda! Och så provade jag ju ett riktigt guldkorn, men eftersom det inte satt perfekt lämnade jag det och tänkte "kanske om jag hittar det med mer rea".

Vi kom till operan i god tid och det var skönt att kunna sitta ner och njuta av ett glas vin och se alla anlända. Förhoppningarna på föreställningen var inte så höga. Jag hade bokat med tanken att Les Misérables är en klassiker jag bör se, men det jag läst om den verkade inte så upplyftande eller speciellt. Men oj, vad bra det var! Det är en sådan härlig känsla när man inte förväntat sig mycket och sedan känner att det blev så bra! Och tydligen finns det platser kvar, så är ni lite sugna tycker jag ni ska ta chansen här!

Försökte mig på en stassbild, men jag är inte så modig som vissa andra, därav den kassa bilden.

2 kommentarer:

Gamla mamman sa...

Les Mis är min absoluta favorit!! Har sett den många gånger i olika former. Skulle så gärna vilja se den i Malmö också, men det är väl för sent :-(

Ha en fin kväll!
Kram

Lingonberrie sa...

Vilken härlig dag med les miserables och allt!

kramar