måndag 16 januari 2012

Äntligen här och flyttkuponger

När man flyttar till en stad välkomnas man av diverse annonser och gratiserbjudanden. Bäst är förstås det sistnämnda. Det är ändå få av alla erbjudanden som kommer utnyttjas. Men vi har redan kunnat hämta ut både en sådan där kranstril och en tumstock, och i går hämtade vi ut ett nybakat bröd - alldeles gratis! Kanske skulle man slå till på gratis synundersökning också? Och idag kom ett erbjudande om ett gratis paket kaffe och frysta kanelbullar!

Nuförtiden är det nästan så man håller andan på Tradera. Men det här gick ju bra till slut. Efter en del vändor är den äntligen här! Och premiärturen gick i helgen in till staden för en mycket liten vända, vi skulle ju i stort sett bara hämta bröd. Yes, jag är väldigt nöjd måste jag säga!

Den här bilden togs först när vi kommit hem igen.

Dessförinnan hade jag förevigat mig i ett provrum, om nu Smakrådet inte skulle få till det...

Dagens var den här julklappen.

5 kommentarer:

Hilde sa...

Vad roligt att det gick bra med jackan:)
Kram

Gamla mamman sa...

Kul med jackan! De där gratissakerna såg jag aldrig röken av. Skulle gärna fått gratis bröd och tumstockar :-)

Kram och hoppas ni trivs!

Charlotte sa...

Har ni flyttat, var då?
Alltid trevligt med gratisgrejor,kul med lite överraskningar..:)
Hoppas ni kommer att trivas.
Kram

Unknown sa...

Hej där!

Ja visst är det kul med välkomsterbjudanden av alla de slag. Kommer ihåg när jag flyttade från Falun till Borlänge för en herrans massa år sen, då fick jag en lunta med erbjudanden och många var gratis. =)

Du är jättefin i jackan, passar utmärkt med den där fina sjalen som jag vå gärna vill ha i ljusrosa. Fingrade på den en gång för halva priset hos Smultrongården men vet inte vad jag tänkte för den kom aldrig med hem.

Såg att du provat Timeout-wrapen, du var kanonfin i den. Den såg verkligen ut som något som skulle kunna vara gjort för Fröken Abbe. ;-)

Nu ska jag studsa vidare, ha nu en mysig onsdag!

Kraaaaaaaaam från Bönan som hittat tillbaka till Blogglandia!

Lindi Loo sa...

Jättefin jacka! Men jag uppmärksammar också din woolmix long cardi - så fin!!! Och jättesnyggt till jeans! Ha en fin dag! Kramisar, Loo