tisdag 10 januari 2012

Köpstopp vs. köpsug

Många skriver om köpstopp och dessutom lär januari vara den fattigaste månaden. Jag behöver inte ens ha köpstopp för det har helt enkelt blivit så mycket på sista tiden att jag inte ens känner något sug efter kläder. När vi var på köpcentret häromdagen hängdes allt eventuellt intressant tillbaka utan att jag ens provat.

Jag älskar rea och det har i mellandagarna blivit några mollysar och annat, men att fynda råbilligt i de stora kedjorna kan jag faktiskt numera avstå om det inte är något riktigt bra. Och de där små utgifterna blir ju många tillsammans. Då sparar jag hellre till en molly. Shit, vad förnuftig jag låter! Men ja, så kan jag alltså skriva nu efter att ha masshoppat i mellandagarna... Dessutom väntar jag på att ett par paket ska dyka upp.

På köpcentret blev dagens ett reaklick som jag hämtade upp i Malmö.
Rekommenderas för fryslortar!

Kombinerad frukost och lunch - mums!

4 kommentarer:

Unknown sa...

Visst är den go koftan! Kram

Gamla mamman sa...

Den koftan har jag suktat efter, men tycker det blir för dyrt utan ordentlig rea. Tradera nästa :-)

Du har fått tigerns blogg award förresten :-)

Kramar!

K. sa...

Mmm, ibland är det superskönt att bara låta bli och inte ens vilja ha något. Det där känner jag igen. Kram

Unknown sa...

Konstigt det där med köpstopp....för jag känner samma sak. Men det är paradoxalt för jag vet ju att många av mina vänner, ja hela samhället är beroende av att det shoppas och konsumeras då det är deras levebröd. Jag är så kluven i detta. Vill ha köpstopp ett år, testa och se om jag klarar det....men som sagt mår inte samhället bra av att jag behåller pengar för mig själv.