tisdag 31 januari 2012

En liten utflykt

Är det kanske så att man bara vill ha bilburna kunder till Freeport?

Från tågstationen och fram till Freeport var det nästan ett litet äventyr i sig själv nämligen. Ingen uppskottad gångstig och ingen sand. Istället en tjock ismassa att försöka stappla sig fram på. Jag är glad att det fanns räcke på vissa ställen och att jag hade gott om tid på mig.

I väntan på tåget hem roade sig två pojkar med att se vem som kunde få iväg snön längst mot andra sidan perrongen. Men när tåget kom och den ena frågade om den andra skulle med blev svaret :"Nä, jag vågar inte tjuvåka."

Det här är alltså inte slask utan nertrampad snö som frusit till ett tjockt islager.

Jag provade en liten söt kofta hos Noa Noa.

Och en slags blus.

På Indiska provade jag en reakofta som inte alls är min stil.

Och så fick något litet följa med från butiken (förutom den rosa quicktipen). Något jag tycker är ganska fult faktiskt, nämligen de här:

Men de kan kanske liva upp lite, och så var de ju billiga!

1 kommentar:

Unknown sa...

Noa Noa-blusen var ju jättefin! Kram