måndag 23 januari 2012

Mysteriet

Det började med att jag hörde mystiska knappt hör bara ljud från någonstans i lägenheten. Var ju tvungen att kolla om det verkligen var något och en liten misstanke om vad det handlade om hade jag allt.

När jag kom ut i hallen fick jag syn på något på golvet.
Var det en människa som låg där?



 Jag gick närmare och såg att det bara var en jacka som låg utfläkt på golvet.



Tittade in i garderoben bland jackor och halsdukar.
Och visst syntes något som inte hör hemma där.
Ser ni vad det är?

Javisst, ett par tassar!

 Börjde mig ner och fick syn på den skyldige. Jag blev inte helt överraskad.
Men kolla in minen. Som ni förstår stack jag inte in händerna där, utan han fick ligga kvar tills han behagade komma ut.



 Men det här verkade ju spännande för fler som också ville upp i garderoben.


Mysteriet löst!

Inte precis första gången som de tagit sig in i garderoben. Det har hänt att de varit så snabba in bland skorna att vi inte upptäckt dem och stängt in dem där, stackarna (eller rackarna?). Men de har aldrig varit så desperata att de vräkt ut saker på golvet (eller är det för mycket i garderoben?).

7 kommentarer:

Gamla mamman sa...

Ha ha - tror du har för mycket i garderoben! De kan ju inte härja runt därinne om du proppar fullt med jackor och skor ;-)

Så söta de är, fast rackiga.

Kram!

Hilde sa...

Haha, helt underbart. En katt kan man hitta på de mest otroliga ställen.
Kram

Lingonberrie sa...

Garderoben är ett spännande ställe minsann.

Kramar!

Helen sa...

Ja se katter! Gillar att krypa in på de mest trånga ställen =)

Unknown sa...

Vilka sötnosar!

Känner igen det där med katter som letar konstiga ställen att sova på, kattungarna sist älskade att ligga i Esmeraldas leklåda.

Kraaaaaaaam

Charlotte sa...

Vilka busfrö du har, söta busfrö!
Kram på dig!

Unknown sa...

Ha ha. Min viggo brukar stänga in vår katt i garderoben. Stackas henne. och jag är livrädd att hon ska bli fast där en hel dag och uträtta sina behov på några av mina dyrgripar. Aj aj, det skulle ju se bra ut va? På min Burning Woman dress som jag betalade ALLDELES för mycket för. Bäst att hålla koll, eller ha den öppen, jämt!