onsdag 4 januari 2012

Doktor Fish - fish spa

Idag har jag och Smakrådet varit på ett litet spa. Ett ganska speciellt litet spa långt ifrån minimalism och "arbetskläder". Lite new agevibbar fick jag nog.

Vi var och blev nibblade på fötterna av garra rufa, de så kallade doktorsfiskarna (Doctor fish, fish spa, nibble fish - you name it!). Jag blev faktiskt lite nervös när jag skulle stoppa ner fötterna och var tvungen att hålla för munnen för att inte tjuta högt när de hittade mina ben. Speciellt när de var under foten kittlade det till. Dessutom fanns det två små rackare som antingen slogs om samma utrymme eller försökte para sig och det kittlade väldigt när de svirvlade runt varandra.

Det var en väldigt speciell känsla! Men det var rogivande och kul att göra tillsammans. Jag vet väl inte om det hjälpte så mycket eftersom jag inte har några problemfötter, utan det var mest en kul grej.

Har ni testat eller är ni sugna?


Efteråt gick vi en liten sväng och så blev det semlefika. Egentligen tycker jag det är alldeles för tidigt för semlor och jag gillar ju inte grädde så det mesta skrapas bort, så jag fattar inte varför jag äter dem. Men en om året är väl tradition.


Och så får ju även de små smaka lite. Visade sig dock inte vara så intressant.

6 kommentarer:

Dr Molly sa...

Nu måste jag va sådär tråkigt doktorig. MEN dom där fiskarna har väldigt trista resistenta bakterier i munnen. Vi har haft flera patienter med fula infektioner på fötterna efter att ha testat dom där fiskarna. Om det uppstår ett litet sår är det väldigt lätt att det blir en infektion som vanlig antibiotika inte biter på. HÅLL ER BORTA om ni inte vill riskera att ligga veckovis på sjukhus med iv antibiotika eller i värsta fall hamna på ortopedens bord.

Du får ursäkta mig men är SKITSUR på att människor får sälja den här typen av direkt skadlig "friskvård" utan att bry sig för fem öre om konsekvenserna för deras "patienter".

Helen sa...

Ja just det det är ju semlor nu!
Missar ju sånt när man jobbar-sover-jobbar-sover.

Fröken Abbe sa...

Absolut inte bra om det är så ju! Jag har läst att det finns olika sorter av de här fiskarna varav en del är precis som du beskriver och att det därför är viktigt att kolla upp. Sedan finns det ju andra saker med det hela som är lite osäkert.

Johanssonskan sa...

Oj, infon från Dr Molly hade jag ingen aning om heller... men det är ju bra att veta. Jag har klarat mej iallafall :-) Testade detta nu när jag var i Goa ! 75 kr för 20 minuters fiskbad & sedan 40 minuters fotmassage :-D Billigt å bra !
En jäkla häftig känsla när typ 100 fiskar äter på fötterna.. men göra om det ? Nä... SÅ roligt & spännande var det inte.. Å desto mindre nu efter infon från Dr Molly...

Anne sa...

http://www.tradera.com/odd-molly-jacka-stl-3-auktion_163302_146262660
KRAM

Carinale sa...

Hej hej på dig!
Även jag var totalt ovetande om Dr Mollys information.
Mycke man inte vet...
Ja Ajabaja är riktigt jädra svårt att stå emot.
Kikar varje dag och en liten lättnadskänsla far genom kroppen då något av de plagg som jag suktar efter tar slut.
Men det finns ju fler som har reor än de - hjääälp :)

God fortsättning!