onsdag 7 september 2011

Hur ska man kunna välja?

Borde byta ut vardagstallrikarna, men det är ju inget fel på dem så då har jag svårt för att slänga. Jag har smått förälskat mig i porslin som mest påminner om godis och vi har börjat samla på oss lite Mateus (gissa vilken färg!) men det är kanske inte tänkt att användas varje dag.

Önskar att få tag på fatet med fjärilar men vår lokala designbutik har det inte i just vår färg.

Men så finns ju "outletbutiken" i krokarna och där har de börjat få in Gerberas fina porslin. Någon som har dem? Vad tycker ni om dem, kvalitet osv?

Som en rejäl godispåse.

Att bestämma sig för en färg verkar ju lönlöst, samtidigt blir det kanske lite väl Pippi Långstrump-stuk att blanda alla färger hej vilt. Varje gång jag är där går jag och tittar i den här hörnan, och varje gång går jag tomhänt därifrån...

Åh, denna obeslutsamhet!

10 kommentarer:

Jeanette sa...

Usch ja, alla dessa beslut....jag säger bara lycka till. Jag har inget från Gerbera men också börjat samla lite på Mateus.
Kram

Lingonberrie sa...

Det är svårt att välja bara en färg eller stil på tallrikar...känner igen mig så.
Blandar man så blir det lätt plottrigt och tar man enfärgat så tröttnar man. What to do?
:-D
Kram!!!

Unknown sa...

Ja, kan det vara skogsgrön kanske? ;-)


Hihi, nä jag fattar nog....


Kraaaaaaam

Anne sa...

Jar har Matteusporslin i gula och gröna färger - blandar mönstrat och omönstrat på bordet. Blir lite liv och rörelse samtidigt som det inte blir för måna färger :)
Kram

Helena sa...

Jag älskar Mateus och har deras tallrikar i "alla" färger. Gillar att alla får olika färger. Vi har mycket vitt annars hemma och detta livar upp matbordet tycker jag... Jag gör likadant med deras uppläggningsfat och skålar, köper/önskar mig olika färger! Mateus håller bra för varje-dags-bruk. I märket Gerbera har jag bara en stor form i lila. Jag har hittills varit försiktig med den och inte haft den i ugnen, men det ska gå. Min syster använder sin i ugnen och det håller!
Lycka till med dina val!
Kram Helena

http://lindilooscorner.blogspot.com sa...

Mateus är onekligen supervackert. Jag avvaktar tills minisarna här hemma klarar bordskick innan jag köper på mig ;) Däremot så har vi flera stora skålar och formar från Gerbera (presenter från svärmor) jag älskar medelhavsfärgerna de har!
Jag är verkligen jättenöjd med armbanden, tack för tipset!!!
Kramis
Loo

HOUSE of ADELA sa...

Å jag älskar Mateus med! Har grå mattallrikar men sen har jag blandat färgerna på assietterna;)Tycker det är fint med lite olika färger...och alla färger matchar ju så bra med varann;) Det rosa fatet med fjärilarna är ju galet snyggt!

Kram vännen!
Adela

Nadia sa...

Härliga karameller! Tycker just att blandningen är det härliga.
Kram

Fengxumamma sa...

jag är så fruktansvärt tråkig ochkör em dvitt just för att jag inte kan välja färg:)


Jag har mailat dig ang resan till Göteborg

Kramar

Carinale sa...

Jag skulle också så gärna vilja byta ut hela porslinet (har ett trist IKEA nu), men det är så nedrarns dyrt.
Hittade jättefina tallrikar på en gårdsbutik i somras men då det inte fanns 12 så lät jag det vara - dessutom skulle jag helst velat ha även assietter =)