torsdag 1 september 2011

Höstens canna cardigan och blenda

Idag hade den lilla lokala återförsäljaren fått in lite nytt, med betoning på lite. Jag bestämde mig för att pova blenda top och canna cardigan i två färgglada uppsättningar och en blyger.

Först ut är canna multi:
 Här var ryggen riktigt fin, som en lovely knit.
Sedan kommer dark lilac:
 Känns inte lika rörig i färgerna. Ryggen ser precis ut som den LK jag har.
 Sista cannan ut är en färg jag inte vet namnet på. Brun och beige var den i alla fall.

Det var väldigt gott om plats i de här. Tyvärr retade jag mig lite på att bandet satt precis i bysthöjd. Eftersom det är en vinterkofta är jag rädd att den fladdrar upp och "släpper ut" värmen, så bandet hade passat bättre i midjan. Jag upplevde den som ganska kort framtill, men det var kanske bara för att den var så lös.

Mid indig upptäckte jag först när jag var på väg ut så den provade jag aldrig.

Det andra jag provade var en enkel tunn top, blenda top:
Den här gillade jag inte precis. Den var väldigt tunn så den blir nog bättre om man undviker bh i ljusa färger (my mistake). Eftersom den är så tunn är den inte ett dugg förlåtande för mig som behöver det. Och så är det ju det här med urringningen. Varför måste alla Odd Mollykläder vara så urringade? Inget för kalla vinterdagar precis. Men den var väldigt skön måste jag säga!

Lite melankoliskt.

Det var allt för nu!

4 kommentarer:

Lingonberrie sa...

Kul med provning! Jag gillar den översta cannan mest, tätt följd av den lila.

kram°!

Unknown sa...

Den brun-beiga Cannan är ju toppenfin:) Kram!

Anne sa...

Kul att se cannan på en riktig människa. Vet inte riktigt vad jag tycker mer än att visst är det irriterande om bandet sitter precis mitt på behagen. Vem är snygg så????
Kram

Pernilla sa...

Jag gillar den dark lilac. Jättefin! Kul att se kläderna på, Tack för provningen. Kram