söndag 18 september 2011

Fröken Abbe provar koftor

På väg hem skulle jag bara kolla om det kommit in några pajformar i läckra färger, jag tänkte faktiskt inte gå upp på klädavdelningen. Men till slut beslöt jag mig för att göra det och de hade precis fått in koftorna! Men det var inte många minuter kvar innan stängningsdags. Bråttom, bråttom och bilderna blev därefter!

jumble knit coat winter white (ca 2000 kr)
Underbar kofta! Tyvärr var bandet snett i satt. Inte så mjuk som jag hade önskat men... underbar kofta!

Och så här ser den ut på en bredarslad kortis...

thumbthumb
fedden knit jacket beige 870a (ca 2500 kr)
Såg att det fanns två versioner av den på hemsidan och tydligen var det 870a jag provade.
Jättefin, men jag var inte helt bekväm i den då den inte täcker putmagen.

lessore knit jacket grey melange (ca 2300 kr)
Skön och härlig! Hade önskat någon mer detalj på ryggen, men huvan är väl i vägen för det. Långa ärmar märkte jag, men så är det även på produktbilden. En favorit!
lessore knit jacket

exter knit cardigan mid indigo (ca 2500 kr)

Den här gillade jag! Inte rätt färg för mig och ganska stor i storleken så fler provningar ses fram emot. Jag håller tag i sidan för att visa hur stor den är, men det syns nog dåligt. Kanske ser ni att den även är rymlig i ryggen?

Vilken är er favoritkofta i höst?

3 kommentarer:

Gamla mamman sa...

Tack för fin visning! Massa fina koftor i höst :-)
Kram

Unknown sa...

Jag är sugen på Tanning knit, men nu ser jag ju vad fin Lessore.koftan är också! Livsfarligt att se provnings-bilder så här:) Kram

Charlotte sa...

Tack för en fin visning!
Mysiga koftor...
Varit på Jepson?
Trevligt ställe och trevlig personal..
Synd att alla koftor ska vara så himla dyra..
:-(