tisdag 24 juli 2012

Sommar i Båstad

I jakten på den rosa scarlet sleeveless dressen hade jag bestämt mig för att prova att beställa utomlands (tack för tipset Barbro!) och läst på om tull och moms. Men så kom jag på ett sista ställe att ringa till, nämligen i närliggande Båstad. Nope, den fanns inte där heller sa killen, men jag fick en känsla av att han inte kollat allt eftersom han sedan konstaterade att det var väl höst/vinter.

När jag senare på kvällen läste att Christina sett den där kände jag att jag kanske ändå skulle prova att åka dit.

Det var inga problem att få parkering på morgonen, så det märktes att tennisen nu var över. Men till slut vaknade även turisterna till och det var mycket trafik när jag skulle hemåt efter en tur runt i Båstad.

 Passade på att prova Jacquard Jacket Porcelain, ca 1700 kr.
Modellen är väldigt söt och så gillar jag ju framför allt de skarpt rosa detaljerna. Men koftan är nog för varm för att användas nu och till hösten skulle jag nog frysa eftersom det är trekvartsärm. Sleevewarmers i samma rosa nyans hade kanske varit  något?                                                                                              

Jag spatserade vidare och passade på att kika in i alla små butiker, en del har ju bara öppet under sommarmånaderna, och så var det ju rea överallt också.

Nere vid hamnen var det lugnt, några rester kvar bara från tennisveckornas aktiviteter. De stora vräkiga båtarna som brukar ligga precis nedanför Pepes var borta.


Pepes bodega började nog plocka undan kravallstaketen och Vip-tälten på Skansken höll på att monteras ner.
Istället är det snart dags för Brasseveckan. Jag har aldrig varit där, men visst låter det härligt? Och spana bara in den här fantastiskt fina lite retroaktiga postern!

Det började bli varmt och trots skoskav stapplade jag ner mot stranden. Här kändes det som sommar! Jag var ju bara tvungen att "känna på vattnet" och det var inte isande kallt, så jag gick bortåt längs strandkanten och bara njöt.

Sedan tassade jag med sandiga fötter tillbaka upp längs träspången.

Vilken underbar dag!


2 kommentarer:

Mollymera sa...

Vad nyfiken jag är, hittade du klänningen?
Kram

Anonym sa...

Så fin koftan är! Måste nog ha en sådan :) Undrar oxå om du fann klänningen? Kram Linsan