fredag 13 juli 2012

Några timmar på utförsäljning av Odd Molly

Häromdagen slängde Smakrådet till mig lokaltidningen och bad mig läsa vad som såg föga intressant ut. Det var de där sidorna med konkurser och lagfarter som jag aldrig läser, men det tyckte Smakrådet att jag skulle göra nu alltså.

Det visade sig att ett antal butiker gått i konkurs och däribland fanns Jepson i Kivik, Österlens enda (?) Odd Mollyåterförsäljare. Nu skulle det vara konkursutförsäljning i fem dagar. Bäst att vara på plats direkt tänkte vi och åkte dit i morse.

Jodå, det var kö utanför men mest till sportaffären som också kursat.

Men så enkelt var det ju inte. Annonsen gjorde gällande att 50% på outletpriset började gälla idag. Butiken har redan kört 50% på äldre kollektioner i flera månader, så rimligtvis borde ju då vara 50% på 50%, om ni förstår hur jag menar?
Så var det inte alls ansåg en expedit. Men i så fall kastade sig kvinnorna över plagg som sålts till samma pris sedan i påskas? Lurendrejeri, ju!

Jag gick istället över till sportaffären där Smakrådet redan var och hittat några skor. Där gällde 50% såsom annonsen meddelat. I kassan frågade jag mannen med konkursförvaltarens logga på sig och han höll ju med mig. Han sa att jag skulle prata med x och hälsa från y så skulle jag minsann få ett bra pris.

Nu var där ju inget jag hett ville ha, men det ska vara fair tycker jag så jag knallade över igen. X visade sig vara en trevlig kvinna som jag hörde dealade och gav bra priser lite runtom för de ville väl se till att bli av med kläderna. Eller vad sägs om tjejen som fick sina Hunterstövlar för 200 kronor? I kassan blev det dock stop igen av expediten, men jag stod på mig och hälsade från både x och y och fick alltså rätt.

Hur många hade då inte köpt kläder till 50% som de tyckte var billigt? Och hade jag inte vetat att de haft sänkt så länge och annonsen lovade ytterligare 50% så hade jag åkt tomhänt därifrån, det kan jag säga, för det hade varit för dyrt i alla fall på så gamla kollektioner som jag inte är superintresserad av.  Men nu blev det något att ha till vardags som jag känner att jag inte behöver vara så rädd om när de nu blev så billiga.
Sundance tank och one silk camisole(?).

I sportbutiken fyndade jag Converse för 200 spänn plus ett par bra-att-gå-iskogen-skor.

Och en tröja att slänga på sig på väg till och från träningen.

1 kommentar:

Mollymera sa...

Vad tråkigt, jag som tänkte gå dit när jag kommer ner.
Grattis till dina köp!
Det lät kul att cykla dressin, kanske gör vi det med :))
Kramar