måndag 30 juli 2012

Desperationens resultat

För en vecka sedan var vi desperata. Efter sol, värme och miljöombyte. Jag menade verkligen allvar när jag sa till Smakrådet att åker vi ingenstans kommer jag gå i väggen denna hösten också.

Kruxet är ju att vi har katter, men någon sa att det var okej att passa dem om vi bara var borta tre nätter. Så jag började kolla runt. Plötsligt tyckte flera att efter vårt tunga år (sjukskrivning, flytt, dödsfall) borde vi unna oss att åka iväg en vecka och så kunde det till slut bli. Inte lätt att hitta något dock och eftersom vi åker så sällan (på grund av katterna och min flygrädsla) ville  jag inte ta vilket sunkhotell som helst. Och så måste det ju finnas något att göra om det faktiskt skulle bli dåligt väder hela veckan.

Så om en vecka är vi här, om allt går bra:


Och ja, inomhuspool finns i fall att...

Första turen till Mallorca alltså, så om ni har några tips tar jag tacksamt emot dem!

Vi ska bo i Palma Nova och för en gångs skull har jag inte kollat upp någonting, men till Palma ska det väl vara okej avstånd? För om det så regnar hela veckan så blir det i alla fall miljöombyte för första gången på tre-fyra år.

9 kommentarer:

Helen sa...

Hundra år sedan jag var på Mallorca (bokstavligt talat)
Önskar er verkligen en bra resa; av alla anledningar du själv nämner <3
Kram!

Fengxumamma sa...

Men så mysigt!!! Mallorca har jag varit på för ca 10 år sedan och tyckte absolut om ön. NJUT:)

Kramar

Gamla mamman sa...

Å vad bra!! Blir glad för er skull :-) Har aldrig varit på mallis, men har bara hört bra om det och skulle gärna åka dit själv.

Stora kramen!

Solid sa...

Hej!
Skönt för er att komma iväg. Jag har heller aldrig varit där men skulle gärna åka dit.
Kram från Eva

Hilde sa...

Åh vad mysigt att få komma bort lite. Ni förtjänar det absolut!
Kram

Unknown sa...

Har aldrig varit där men skulle vilja! Ser jättefint ut på bilden:) Hoppas ni får en toppenvecka! Kram

Peggy sa...

Härligt att få komma bort och få njuta av lite sol och värme. Har ej varit på Mallis men ni hittar säkert en massa kul att göra...Det finns ju en massa kul shopping i alla fall :-)om jag har fattat det rätt :-)
Kram!

Anne sa...

Till Palma tar ni er snabbast med buss 105 - den tar motorvägen och kringlar inte omkring så hemskt. Om jag gissar rätt på hotellet finns en hållplats ca 50 bort :)
Kram

Fröken Abbe sa...

Tack söta Rosen!