söndag 22 juli 2012

Bye bye Brandworld

Riktigt så sentimentalt är det nu inte. Sanningen är att jag aldrig satt min fot i en Brandworldbutik fram tills för någon dag sedan.

Men det var ju den där konkursutförsäljningen, ni minns. Så när vi var i Malmö bestämde vi oss för att köra inom. "Vi är här bara en liten stund, cirka 20 minuter", sa vi. Det blev några timmar...

För oj, vad mycket folk det var! Och oj vad mycket vi hittade! Annars hade vi nog inte köat så där. Å andra sidan hade vi väl inget bättre för oss och det är ju en upplevelse att vara med om en crazy utförsäljning. Eftersom det var sista dagen var det dessutom galet bra priser. Med hem kom vinterjacka från Tenson, Nikeskor, vandrarkängor, sandaler, träningströjor och ullstrumpor. Och ja, detta var bara till mig...

Men tydligen var ingen intresserad av billiga Odd Mollyklänningar för de hängde kvar. Eller så kanske det inte är den typiska butiken för Odd Mollyintresserade? Tyvärr fanns inte min storlek.
Jättefina handstickade ullstrumpor ska värma mig i vinter.

Här i kön med en bråkdel av vår skörd.

1 kommentar:

Flippis sa...

Varför visste jag inte detta, jag som är Malmöbo och allt? Grattis till fynden i alla fall och Gränden är allt bra fint, förstår ni gillar. Klem