måndag 23 juli 2012

Badjävlar

För ett tag sedan vann Smakrådet en biljett till Badjävlar och i sista stund bestämde jag mig för att också följa med. Det är ett beslut jag verkligen blev nöjd med!

Stand-up kan i tv falla platt, men liksom med konserter gör stämningen på plats mycket. Det var verkligen en härlig kväll och så härligt det är att få skratta! Även om det inte alltid är så politiskt korrekt.

Det är alltså Henrik Schyffert, Johan Rheborg, Peter Apelgren, Magnus Betnér, Fredrik Lindström och Björn Gustafsson som kör sitt på scenen. Och Schyffert var helt klart i en klass för sig av dessa! Fredrik Lindström var ett riktigt sömnpiller och jag minns faktiskt inget av det han sa (kanske för att jag pillade med telefonen istället?). Betnér var en stor besvikelse, medan Apelgren överraskade stort.

Jag hade som sagt en trevlig kväll och kan absolut rekommendera Badjävlar!

Kvällens bästa! Och så har han ju en speciell dragkraft också...

Suddiga Björn Gustafsson var bra.

Vi avslutade med kvällsmat på snabbmatshak, kanske snarare "nattamat".



2 kommentarer:

Unknown sa...

Schyffert är suverän! Har sett honom i diverse olika föreställningar. Och har aldrig blivit besviken! Kram!
(Och så blir ju karln bara snyggare med åren:)

Charlotte sa...

Den föreställningen vill jag se!
Tack för tipset.
Schyffert är så himla bra..
Hoppas den kommer till Kristianstad.
Var o titta på "Ljust och frächt"
med Shyffert och Lindström i våras.
Den var så bra!
Kram