tisdag 10 juli 2012

Dressin på Österlen

I söndags  blev det ett annorlunda firande. Pappa Abbe har fyllt år och tog med oss på dressincykling i vackra omgivningar. Jag hade aldrig testat förut och trodde det skulle vara jättetungt.

Nåja, nu cyklade jag ju kanske mest när det var plant eller sluttade svagt nerför, men det var inte så tungt. Lite konstig känsla när spåret sluttade åt ena sidan för då ville jag liksom hålla emot, men det gjorde ju ingen nytta.

Har ni cyklat dressin?
 
Dags att ge sig av, bara att följa spåret!

Picknickkorgen var laddad.

Pausar.

Vårt sällskap bestod av 7 dressiner.

Vi svischade förbi både kor, äppelodlingar och rådjur.
Och fikade vid en vacker glänta...

 ...där det även fanns nässlor.

Här blev alla galna och skulle fota allt och alla.

Eftersom det var enda sommardagen som siktats på länge var det skönt att det fläktade. De övriga dagarna har ju varit tunga av dis och dimma och knappast skickat in mig i semestermode. Det känns ju som det är höst!?


5 kommentarer:

Solid sa...

Hej!
Tyvärr har jag aldrig åkt med en dressin genom vackert landskap men det finns absolut på min att göra önskelista.
Kramar från Eva

Flippis sa...

Jag borde ha gjort det, som ändå bor i Skåneland, men icke. Ser dock kul ut och härliga sommarbilder som du bjuder på! Klem

Gamla mamman sa...

Sååå mysigt det ser ut! Har aldrig testat men skulle gärna göra det, måste jag komma ihåg nästa gång jag är på Österlen

Kramar!

Septemberflikka sa...

Vad härligt det ser ut! Jag har aldrig cyklat dressin men det var poppis som skolresor när jag var liten och jag minns att brorsans klass gjorde det. Verkar vara ett bra sätt att se mycket. Kra

Unknown sa...

Vad coolt! Kanske vi skulle göra på semestern! Vart utgår man ifrån? Kram