lördag 1 januari 2011

Gott nytt år

Måste nog erkänna att jag inte precis går igång på nyår. Jag blir istället lite nere, och påminns om trisa saker.
Men idag skiner solen och en liten del av den enorma snömängden smälter sakta bort. Jag blev först förvånad och trodde det blivit plogat ute, men det var plusgraderna som varit framme och jobbat lite.
Sensommarfyndet fick komma fram till nyår.

Idag visas ju klassikern "Ivanhoe" på TV. Något ni bänkar er för? Det gör då inte jag. Men i kväll tänker jag inte missa "Hipp hipp"!

GOTT NYTT ÅR!

9 kommentarer:

Nena sa...

Näpp, ingen Ivanhoe. Och jag är inget nyårsfreak heller. Precis som du tycker jag att det är lite deppigt med nyår. Har alltid tyckt så! Fast vi hade en trevlig kväll/natt hos goda vänner, komplett med ösregn lagom till fyrverkerierna! Så nu har snön sjunkit ihop här också...
Bra att du påminner om Hipp hipp...
Kram och gott nytt år!

Anne sa...

Nej ingen Ivanhoe för mig heller - det räcker med din söttokiga variant ;-) Här var full snöstorm vid 12-slaget så fyrverkerierna kom väl inte riktigt till sin rätt. Vi slapp i alla fall ösregn - stackars Nena!
Kram

Mollymera sa...

Vad cool du är Fröken Ivanhoe!!! Gott Nytt År!!!!
Sitter framför daton och ha så jäklar ont i häcken. Har åkt skidor idag och det gick ju INTE så bra, för en stel gammal tant.

Kram

Helen sa...

Jag har bara skogstv dvs 1,2 4 så jag kan inte se Ivanhoe. Men han väljer väl hon den trista blonda i år också...
Japp Hipp Hipp - det ser vi fram emot!

Ina sa...

Gott nytt år!!!!
Kram Ina

Annelie sa...

Tror det är många blandade känslor som dyker upp hos oss.. Fin stass du hade igår!
Ivanhoe har ju gått så länge jag kan minnas, dags för något nytt känns det som..så nej det tittar jag inte på.
God fortsättning på nya året!!
Kram

Carinale sa...

Hej hej kikar förbi och önskar dig och de dina ett gott nytt 2011.

Nyårskram
/Carina

Jeanette sa...

Gott Nytt År!
Nej ingen Ivanhoe, det blev bullbak istället. :)

Kram

Josanne sa...

Haha... vad cool du är som Ivanhoe. Jag dissade också på tv, satt hela kvällen och kämpade med ett mastodont-inlägg...
Hoppas deppet har gått över (känner igen mig i nyårsdeppet). KRAM!!!