söndag 16 januari 2011

Sprätta eller inte?

Jag har fått hem en fin standardunderklänning, och det är ju egentligen lite tokigt hur vi jagar något som faktiskt hörde till många klänningar. Den är precis lite för lång för mig, men som tur är har den reglerbara axelband.

Så till min fråga. Jag är inte så mycket för att visa "klyftus gigantus", vilket det blir eftersom underklänningen framtill är ihopadragen så att säga. Men så tänkte jag att om man sprätte upp några stygn så att man kunde dra upp lite av rynket skulle den ju också dölja lite mer.

Var tror ni om det? Någon som provat att sprätta rynket?

7 kommentarer:

♥ Bina ♥ sa...

Inte alls tokig idé!

Jag har inte gjort det men kan nog tänka mig att göra det.

Kram

Me and my life sa...

Testa...om du vet hur du ska rynka ihop det om det inte blir bra. Kan ju tappa hela formen också.

Kanske kan du testa att sprätta lite grann och se vad som händer?

Lycka till...

Lecka sa...

Du kan väl testa och se hur det blir. Jag blir alltid så nervös när jag ska sätta saxen i något dyrare plagg : ) /K

Ina sa...

Hmmm tja kanske om du tar ett par av de nedersta rynkorna. Frågan är bara om den inte lägger sig i de gamla vecken ändå, känns som ett sådant tyg som kanske har en tendens att göra så...
Kram Ina

Anonym sa...

Jag har sprättat en del av min och det blev jättebra, se bara till att repa försiktigt så trådarna går att fästa ner på baksidan! Lycka till!/susanna

Carinale sa...

Jag har aldrig gjort det och känner mig högst tveksam till att göra det, just för att det är siden som är superkänsligt.

Unknown sa...

Jag är för feg för att sprätta i dyrbarheterna! Lycka till! Kram