torsdag 13 januari 2011

Rea-hjälp!

I den lokala OM-butiken fanns mycket kvar på rean, men inte så mycket som passade mig eller min smak. Dock provade jag art silk tunic (?), men jag vet faktiskt inte vad jag tycker. Den är så vacker, men på mig?


Vad tycker ni om den? Är den värd 1000 kr?
Har ju läst en del om att den är så statisk. Har ni er vanliga storlek?
Tyckte den kändes lite stor, men tyvärr fanns inte storleken mindre att prova. Jag fick dra ihop den helt baktill, för att den skulle vara fin framtill. Inte heller hade den pärlbroderi framtill, som jag sett på bilderna när jag googlade runt. Vad säger ni?

10 kommentarer:

Gamla mamman sa...

Har haft precis samma dilemma som dig :-) Och jag har konkluderat med att inte köpa den. Den är väldigt statisk och därmed opraktisk. Osäker på om den någonsin kommer att falla snyggt...

Den känns också stor. Måste ha normal storlek (1) pga vidd i överärm, men den blir väldigt lång.

Finns både med och utan pärlbroderierna, men tycker faktiskt den är mer användbar utan!

Så konklutionen blir; köp inte - spara pengarna till nåt fint vårplagg! Hoppas inte du blev för besviken nu. :-)

Dr Molly sa...

Hade samma tanke idag när jag såg att dom fanns kvar på ajabajas rea! Men för mig föll det på ärmarna. Gillar inte trumpetarmar som hänger ner i allt och blir lätt smutsiga. Inte så lätt att tvätta siden! Fin på andra men för opraktisk för mig! Kramar

Johanssonskan sa...

Snygg men opraktisk ! men ibland vill man ju vara opraktisk & då köper man :-)
Ah, gillar inte domdär armarna heller....
Å eftersom den var kanske lite i största laget, eftersom du fick snärta åt den till max & viktuppgång kanske inte ingår i dina framtidsplaner , så spara slantarna :-)
/Åsa

Mollymera sa...

Jag har provat den, men näe, den kändes inte 100 på mig.
Kram

Camilla sa...

Jag har den i powder o älskar den. Känner att den kommer bli använd mycket i vår/sommar oxå. Den är ljuvlig, ångrar INTE att jag köpte den. Upplever den inte heller så statisk. Brukar ha ett långt linne/underklänning under. Så fin till jeans. Jag skulle inte tveka att köpa den nu till halva priset. Tvärtemot övriga inlägg....

HOUSE of ADELA sa...

Den är fin men om jag vore som du skulle jag satsa på vårens godbitar!=)

Kram vännen!
Adela

Unknown sa...

Jag säger att jag skulle vilja ha den för 1000 pix, fanns den i storlek 4?

Den har nämligen varit en av mina önskemål från den kollektionen. Tror du din lokala butik skickar?

Frågar du mig så tycker jag den är urvacker. =)

Kraaaaaaam

Unknown sa...

Oj vad snabb du var att svara ;-)

Tack, jag ska ringa dem i morgon bitti.


Kraam

Unknown sa...

Jag slog till på den hos Ajabaja. Nog var den värd 1000 kr! Kram

Unknown sa...

Hej,

har köpt den i military..med broderi och älskar den...men visst är armarna ivägen överallt och den känns stor (fast den inte är det). Och visst är den statisk men tyget är fantastiskt och pärlbroderi är pricken över i:et. Men tänk dej att våga tvätta den med pärlorna - fasar för den dagen!! Om du inte köpte den när du provade den så är det nog inte meningen att du ska ha den...spara pengarna till vårkollektionen istället! kram åsa i älmhult