söndag 30 januari 2011

Barndomsminnen på TV


Någon som missat Nord och Syd? Trodde väl inte det. Men om man vill se den igen går den tydligen på TV 8. Hur bra denna serie är ska jag inte skriva något om, för smaken förändras ju kanske med åren.

När jag var liten satt jag och min syster, ja kanske även min mamma (?), klistrade framför TV:n när den gick.Så sorgligt det var! Och en viss förälskelse växte fram, nämligen den till Patrick Swayze. Höjdpunkten kom sedan med Dirty Dancing då jag tillsammans med en kompis startade ett oansenligt fanzine.

Behöver jag förtydliga att jag bara var 10 år? Så förälskelsen dog igen och därefter kan jag knappt minnas några filmer med Swayze i.


Men töntig som jag är består förälskelsen till Dirty Dancing. Jag älskar musiken!

4 kommentarer:

Unknown sa...

Då är jag en tönt med då! Älskar Dirty Dancing och satt också klistrad framför Nord&Syd. Visst fan var karln läcker:) Kram

Hilde sa...

Han var min stora hjälte under tonåren. Nord & Syd har jag nog sett 5 gånger och Dirty dancing 30:)
Jag såg även någon dokumentär dom gjorde under året han döde, vilken man!
Kram

Lillis goes Odd sa...

Räcker upp handen och gör sällis i det här gänget :-)
Älskade serien och filmen!
Kram!

Helen sa...

Nä jag gillade han den andre bättre... =)