måndag 17 januari 2011

Fröken Abbes faiblesse för förpackningar


En något udda böjelse jag har är att jag går igång på förpacningar. Gärna utländska sådana, men vakra svenska har jag naturligtvis också.


Dessa flaskor brukar ofta förekomma i inredningtidningar där de ofta står placerade så där nonchalant på en öppen hylla i ett stylish kök. Innehållet kan jag alltså ännu inte uttala mig om, men let's face it - jag köpte den ju bara för att den är så fin!


Kusmi tea har ju en ordentlig prisbild, och jag har te överallt just nu känns det som, så något dyrt Kusmi fanns det egentligen inte plats för. Men under julledigheten hade den lokala designbutiken 50% på julvaror, så då slog jag till. Teet smakar lika gott fastän det nu är efter jul!

Amerikanska bakmixer som får stå framme.

Och varm choklad med minimarshmallows är ju egentligen så onödigt. Jag älskar varm choklad som kan blandas med vatten (har aldrig mjölk hemma), men det var förpackningen som bidrog här...

Återigen en vacker teburk med ett underbart innehåll.

6 kommentarer:

Anne sa...

Själv är jag plåtburksfantast. Gärna gamla och i lite udda former. Men den där mashmallowsförpackningen var ju ursöt!
Kram

Mollymera sa...

Den första flaskan är SÅ söt!!
Kram

Lecka sa...

Sånt här gillar jag med : ) kram

Tindy sa...

Åhhh jag har letat å letat efter en sådan flaska
VAR kan jag köpa den?
Kram:)

Helen sa...

Jättefina! Här skulle de dessvärre inte få stå sådär snyggt placerade särskilt länge. Jag misstänker att dina katter är något lugnare än mina... ;)

Fröken Abbe sa...

Flaskan hittade jag faktiskt på City Gross, där de hade en amerikansk avdelning med allt "man hört talas om i filmer".
Kram