onsdag 25 maj 2011

Vad är vackert?

Vad är vackert för dig?

Ja, det finns hur mycket som helst att lista, men jag tänker verkligen vackert för både ögat och själen på samma gång. Så vackert att man inte vill att det ska ta slut, så man vill pausa livet och bara njuta.

Här tänker jag inte på relationer för det är ju självklart att nära relationer skulle komma högt upp. Jag tar inte heller med mina underbara kisar (ja, katter på skånska) som jag aldrig kan se mig mätt på.

När jag arbetade i Schweiz kunde jag på en av mina många dagliga promenader ställa mig på kanten av en höjd, blicka ut över Lac Léman, Frankrike på andra sidan eller de snötäckta topparna och bara titta. Verkligen se. Njuta. Insupa. Hela kroppen tog in det vackra. Jag blev verkligen aldrig mätt på det.

Tidig morgon, kl 06:00. Soluppgång över rapsfält och glittrande hav.


4 kommentarer:

Jeanette sa...

Gula rapsfält på våren är uuuuunderbara. LOVE IT!
Kram

Annelie sa...

Allt vad naturen kan erbjuda som ögon/örongodis!! Ofta är det ju ju just det enkla, nakna, vackra, stillsamma,hårda vindar, regn eller snö lodrätt/vågrätt, blommor o fåglar med sin sång.. Allt sammantanget (säkert glömt något..)beoende var i landet man befinner sig, stanna upp, insupa dofter/ljud o bara njuta..
Behövs mer av den varan i dagens konsumtionssamhälle, lära sig slappna av o njuta av det lilla!
Tänkvärt inlägg..!
Tycker om så mycket..när jag mår bra!
KRAM

Linda G sa...

För mig är bilden du har lagt ut mumma för ögonen:) Älskar landskapet där nere! Längtar som sjutton och nu är det bara 8 veckor kvar!! Kram och tack för glimten av skåne:)

Unknown sa...

När jag ligger i frifall i luften och blickar ut över vår hemstad under ett solnedgångshopp. DET är vackert för mig.

kram
Hoffsan