torsdag 19 maj 2011

Sämre passform, Freeportfynd och bemötande

Tog en sväng till köpcentret en bit bort när vi ändå skulle till det stora möbelhuset. Upptäckte att en butik jag sett som "tantaffär" hade en massa fina plagg som Ester Elenora, Cream och Culture. Givetvis var jag ju tvungen att prova lite från Ester Elenora. Jag har ju tre plagg därifrån varav en är en tunika som jag älskade och fick komplimanger för förra sommaren.

Något jag kan säga om årets plagg är att jag tycker bystmåttet är mindre än de tidigare plaggen. Inte alls så bra för min del alltså. Hade också gärna sett att sömmen under brösten varit någon centimeter längre ner. Så synd eftersom jag tycker de har så fina plagg!

Två av mina Freeportfynd hakar på här.

Dagens stass fick bli min wigwam som jag verkligen trivs bra i. Över detta hade jag min Dreamcoat (ja, spring coat i blush, alltså) och kände mig fin.
Vet inte om jag inbillar mig, men jag tycker att jag får ett bättre bemötande när jag känner mig uppklädd i Odd Molly. I köpcentets mollybutik var det inte mindre än tre trevliga försäljare som uppmärksammade mig, och det har nog inte hänt när jag gått in där i jeans och gympaskor.
 
Beror det på att jag utstrålar något för att jag känner mig fin? Hade de bara en bra dag eller kan det faktiskt bero på märkeskläderna?

10 kommentarer:

SofieJ sa...

Jag upplever också att bemötande blir olika beroende på vad man har på dig...Är den en Mollydag har man direkt 3 försäljare efter sig, men är det däremot en baggyjeans och conversedag (jo, jag har sådana också) så tittar de inte ens åt mitt håll....Givetvis gäller det inte alla butiker men finns en del i Malmö (inga namn nämnda...)

Anne sa...

Jag tror du har rätt i det där med bemötande och klädsel! "Som man är klädd blir man hädd" heter ett gammalt ordspråk och det står sig nog. Vad nu hädd betyder men min gamla farmor sa så :)Trist med EEpassformen - inget för mig heller då tyvärr. Och - ja du var fin :)
Kram

Unknown sa...

Vad synd med EE! Har kikat på några plagg men jag har tyckt att dom sett små ut, hade rätt tydlligen....Kram!

Lingonberrie sa...

Så fina freeport fynd! Härligt med siden verkligen.
kramar till dig!

Jeanette sa...

Finfina köp på Freeport!

Hilde sa...

Kul att se dig i fynden igen:) Jag shoppar nästan aldrig i butik, så jag har faktisk ingen aning om det är skillnad på personalen beroende vad man har på sig. Tråkigt om det är så.
Kram

Carinale sa...

Fasiken, ibland är jag så snabb med att skriva så jag missar att fylla i koden för publicering. Det betyder att det jag skrivit inte kommer med och jag måste skriva om.
Nu har jag redan hunnit glömma vad jag skrev men har för mig att det handlade om expediter och outletfynd.
Nåja, ha en trevlig helg
/Carina

Elles blogg sa...

Härlig shopping är ju alltid trevligt :)
Kram Eleonor

heidi sa...

Härliga kläder :D h.www.bimbofashionblogg.fi

Karen sa...

Wonderful clothes and lucky to find such bargains!

The staff need to learn that they should not judge by appearance. It is what is in the wallet that is important....mine always has a VISA card ready and waiting to come out and pay!!!
Kram,
Karen XOXO