måndag 30 maj 2011

Efterlysningen gav resultat!

I det fina paketet låg den vackra Duvet dress dark blue. Min efterlysning här i bloggen gav reultat och efter en del mailande fram och tillbaka hittade den hit. Tack rara Cecilia!

Jag tvekade länge eftersom jag på flera ställen läst att den ansågs liten i storleken, men jag är så glad över att jag bestämde mig för min vanliga storlek.

Det var när jag för ett tag sedan såg en repris av Bygglov som jag fick upp ögonen för klänningen. Paret som skulle få se sitt färdiga hus kom gående i solnedgången och kvinnan hade denna klänning på sig och ett par cerisa Uggs som matchade broderierna. Så vackert! Dessutom blev ju hemmet alldeles underbart fint - precis min stil (förutom tavlorna)! Här kan ni se ett klipp från programmet.

Eftersom jag genast ville prova, men inte hade några fina skor tillgängliga fick det bli gummistövlar. Rosa träskor till hade nog funkat.

Har ni någon gång fått klädinspiration av ett TV-program?


8 kommentarer:

Lingonberrie sa...

Så fin den är? Underbar.

kram

Frösötös sa...

Grattis! Du är fin :)

Frösötös sa...

Glömde Kram :)

VivanDivanGoesFashion sa...

Jättefin är den och sitter jättebra på dig! Den har jag också och jag tror nog jag måste damma av den. Har ju hängt undanstoppad hela vintern för jag tycker den var lite somrig men nu ska den baske mig användas :-)

Kram
/Vivvi

Anonym sa...

Grattis till en superfin klänning!
Den sitter jättefint på dig!
Jag såg Lovely knit koftan på Gokväll, deras stylist Hedvig hade den på sig..
Blev helt kär i den, det var nog första gången jag såg en Lovely Knit..
Mitt blogg konto funkar inte..:(
Kram på dig!
Charlotte

Hilde sa...

Vad fin du är i klänningen, tur att du fick tag på den. Jag kan inte komma ihåg om jag köpt något plagg efter ett tv program, men visst inspireras jag av tv'n.
Kram

Annelie sa...

Roligt du fick tag i klänningen! Den är jättefin!!
Nej, kan inte minnas jag någonsin sett på tv,n nåt plagg som jag sedan köpt! Ser inte inte ens reklamen..
Kram

LantlivsAnette sa...

Halloj där !!
Åhh vad roligt att du blev nöjd med tunikan som du köpte av mig på Tradera !! Sååå fin blogg du har, hit kommer jag tillbaka !!
Kraaam Anette