onsdag 1 maj 2013

Provkollektion på Freeport

Att fira valborg på Freeport går väl an.
När jag fick mailet om att det återigen var dags för provkollektionsföräljning i Odd Molly-butiken planerade jag faktiskt in det genast. Det brukar ju inte vara på lediga dagar de startar försäljningen, så när jag för en gång skull kunde vara där gällde det ju att passa på.
 
När vi kom dit strax efter öppning var det smockfullt med kunder. Det var nästan så jag inte orkade med det, och efter ett tag sa mina ögon ifrån ordentligt så humöret var väl inte på topp precis. Kön ringlade lång till provrummen så det var bara att prova bakom klädstängerna, men allt passar sig ju inte att prova så...
 
Ställning efter ställning med provkollektion rullades fram och lådorna fylldes på. Jag såg hur andra fått tag på riktiga godbitar och visst lönade det sig att gå flera rundor i butiken. Vilken lycka att vara en etta i storlek!
 
Med hem kom sex plagg.
 
Och på väg söderut igen såg jag på nätet att det redan började läggas ut plagg som inhadlats på provkollektionsföräljningen, många melton-kappor. Fast jag tycker gott man ska vara ärlig och berätta att det är en sample.

2 kommentarer:

Sofia sa...

Nyfiken töm ut påsen NUUUUUU! Kram

Vikkan sa...

Är också nyfiken på vad som gömmer sig i påsen!

Kram Vikkan