söndag 26 maj 2013

Härlig Odd Mollyträff!

I lördags begav jag mig mot Göteborg för Odd Mollyträff. Ingen bloggträff, och trots att jag inte har facebook hade jag koll på det här tack vare härliga vänner. Det började stressigt och jag trodde jag skulle missa tåget. När jag andades ut på tåget insåg jag att det jag fått på mig bara åkt på och inte riktigt var det jag planerat kvällen innan.

I Göteborg vajade Prideflaggor överallt och att det var Den Stora Kärleksdagen gick inte att ta miste på.

Det började bra med en kvinna som erbjöd sig att slå följe till mötesplatsen när jag frågade efter vägen. Så där gick jag och småpratade med denna vänliga främling. Jag var först på plats men möttes upp av ett gäng för mig helt okända människor. Som visade sig vara helt okonstlade, prestigelösa och trevliga!

Efter fika (frukost för mig) gick vi till Jens & Jaspis som för mig var en ny liten bekantskap, som hade väldigt tillmötesgående butiksinnehavare. Jag passade på att prova firestartern.

Därefter tog vi oss till Minzo som är en mycket trevlig butik med bra sortiment och väldigt trevlig personal. Tyvärr fanns det bara en kvar av den eftertraktade All In Blouse.

 
Hos Minzo möttes vi av denna trevliga kvinna. Så kul att se någon i sin "Higher than my own goals"-klänning! Har ju själv haft den men använde den aldrig.
 
En otrolig utlottning anordnades. Här syns andravinsten, som blev det söta Odd Mollylinnet.

Så här glad blir man efter att ha svidat om till förstapriset! Mycket fin matchning där!

Jag fastnade, för mig helt oväntat, för en korallfärgad linnetunika i one size. Den hade varit härlig en sommardag, men kändes trots allt för stor så den fick hänga kvar. Mycket duktigt av mig tycker jag, eftersom det var halva reapriset.
Passade på att fota min outfit.
 
Vi lunchade på Marsala och det var gott som vanligt. 
Jodå, här kom maten väl inslagen som en påfågel!
 
Avslutar med två talande bilder: Nya bekantskaper i ivrigt samspråk.
 
 
 
Sedan for vi iväg till Freeport...
 
 
 

 


3 kommentarer:

Mollymera sa...

Vilka fina minnen jag har från dagen!
Väntar på att du ska skaffa fb!!
Kramar

Unknown sa...

Minzo gillar jag mycket! Trevliga och serviceinriktade:) En trevlig dag verkar det som! Kram

Angelin sa...

Så kjekt!! Det ser ut som en kjempe fin dag:)
klem