måndag 6 maj 2013

När väntan är lång

När det erbjöds jubileumsrabatt passade vi på att komlettera vår Mateussamling och lade en beställning. Det var i oktober.
 
Efter otaliga telefonsamtal och butiksbesök har de nu äntligen kommit! Under tiden som passerat slarvades vår beställning bort och vårt presentkort gick ut, så lite uppgivna kände vi oss allt.
 
Äntligen Mateus!

Bubbelplasten var visst omtyckt av Prinsen som började glufsa i sig av den. Hjälp!

Medan Lillprinsen försynt tog plats i påsen istället.
 
Har ni något Mateusporslin?

5 kommentarer:

Unknown sa...

Vilken sötnos inne i påsen:) Äger inte ett dugg Matteusporslin. Är sorgligt ointresserad av sånt tyvärr....Kram

Nära vill jag leva sa...

Hej!
Skriver som Linda, vilken sötnos.
Ja jag har lite Mattesporslin, himmelsblå mattallrikar och ett par stora uppläggningsfat, köpta på rea.
Du har en liten vinst att hämta så maila mig din adress
evasolid.58@gmail.com

Kramar

Sofia sa...

Å jag har en äckligt stor samling Mateusporslin... Ja porslin över huvudtaget... Porslin är en av mina alla manier... Mateus har jag en stor samling rött ganska mycket i mörkblått å så lite turkost viol och vitt ganska spretigt men de har liksom olika användning... Fast oftast tittar jag nog på det... Jag tror att jag är mer road av att duka fint än att bjuda hem folk på mat! Kram

Fröken Abbe sa...

Åh, vad roligt, Eva! Tack snälla!

Fiona sa...

Snacka om att få vänta länge på saker, det var ju inte en ny bil precis som skulle tillverkas och skickas på en bananbåt över alla världens hav....Grattis till att det äntligen dykt upp:)
Jag har ägt en kanna från Mateus men den var lila och det gillar inte jag så den lottades ut!
Kram