måndag 27 maj 2013

Odd Mollyträffen fortsatte på Freeport



Odd Mollybutiken var välfylld trots att det varit familjehelg med erbjudanden. Vi blev väl mottagna med extra öppet, "gottebord" och möjlighet att prova en hudbehandling.

Det fanns vackra kappor.


Vi delade vänskapligt både på utrymmet framför spegeln och med att hjälpa varandra i provrummen.

Jag passade på att testa någon slags behandling som bland annat bestod av små nålar som öppnade upp huden och gjorde den mottaglig för...blablablabla...

Den skulle även kunna reducera ärr och eftersom jag har två ärr på min hand tyckte dermatologen(?) att det var mycket spännande att få visa det och tryckte lite extra med nålarna. Därefter  konstaterade hon nöjt att borsett från rodnaden hade hudtonen redan förbättrats. Jag såg absolut ingen skillnad.
Över en timme senare var handen fortfarande röd.
(Och ja, jag har fem fingrar trots att alla inte syns här!)

I blomsterarrangemanget vid ingången till Freeport stod den här lilla babyskon.

När jag kom hem mådde jag inte så bra. Tror det var en kombination av för lite sömn och pasta. Jag tog en klunk vin och kunde inte ens äta chokladpralinen som kom i en goodiebag. Jag hann inte ens vara hemma en timme innan jag låg utslocknad i sängen.

Men det var en underbar, helt fantastisk dag! En dag som enbart lämnade leende och goda minnen efter sig. Tack för det Christina, Vickan och Ida!

4 kommentarer:

Mollymera sa...

Så trevligt att ha med dig på träffen!! Vad blev det för köp?
Kramar

Vikkan sa...

Ja visst blev det en helt fantastisk dag med nya bekantskaper, veckert väder och lite shopping!
En repris till hösten får vi göra!

Kramkram Vikkan

Flippis sa...

Hoppas du piggat på dig... Annars verkar det ju varit hur bra som helst, Klemar

Fiona sa...

Vilken mysig träff ni haft! Blev ju nyfiken på hur det gick med dina ärr efter nålbehandlingen, låter ju lite hokuspokus:)
Kram