söndag 12 maj 2013

När man nästan svimmar...

Allt eller inget. Allt på samma gång. Och det gick ju inte så bra då. Inte bra alls. För jag har denna vecka varit lite striktare med maten kan man säga. Men så blev det ju så där varmt och kvavt också och så glömde jag väl bort att dricka.

Träningen gick bra, tyckte jag hängde med bra. Tills det var dags att ta en liten paus och skaka loss mitt i passet. Då plötsligt försvann blodet från huvudet och jag kände att jag blev svimfärdig. Rusade iväg och lade mig på toagolvet (fräscht!). Efter en stund kändes det bättre och jag tog mig ut till receptionen. Väl där kom yrseln över mig igen och jag fick osammanhängandes fram att jag ville ha hjälp att plocka ihop mina saker. Sedan sprang jag in på toa och lade mig igen. En lång stund.

Till slut masade jag mig ut igen och fick sitta framåtlutad en lång stund. Drack en massa vatten och blev erbjuden en banan. När passet var över kom ledaren ut och pratade en stund, jättegullig.

Först 40 minuter efter min hastiga sorti från träningslokalen orkade jag ta mig därifrån. Visserligen har jag lätt för att svimma och har gjort det flera gånger, liksom jag varit nära att göra det, men just eftersom det var mitt i ett träningspass kändes det lite pinsamt. Och korkat! Inte heller var det första gången jag tränat detta, långt ifrån. Korkat!

Så det blev ingen träning för mig nu som jag tänkt. Tänker att jag får ta det lite lugnt nu när jag är striktare med maten, och så blev jag nog lite rädd och feg dessutom.

4 kommentarer:

Flippis sa...

Men oj, ja dricka glömmer jag också bort mellan varven, så viktigt ju... Skönt att du repade dig relativt snabbt igen, sköt om dig, Klem

Vikkan sa...

Låter inte bra att du blir svimfärdig mitt i ett träningspass. Men det är kroppens sätt att signalera att allt inte står rätt till. Kan varit att du druckit för lite, eller att du inte ätit tillräckligt. Skönt du repade dig hyfsat snabbt ändå och lova att du tar det vackert i fortsättningen.
Kram

Fiona sa...

Usch så läskigt! Jag har också fått ta till toagolvet några gånger. En gång när jag var ny på jobbet och höll på att klämma fingrarna av mig, var svimfärdig och låste in mig på dass , var tvungen att lägga mig på golvet (örk!). Så jäkla korkat!
Hoppas att det bara var en liten formsvacka med vätskebrist. Var rädd om dig!
Kram

Anonym sa...

Vissa av oss har ju lättare att svimma än andra. Lågt blodtryck har sin betydelse. Oftast hinner man känna när det är på g men ibland går det ju blixtsnabbt! Svimmat i många olika situationer. Första gången när jag var i 10-12 års åldern o hade feber, händer än i dag.
Var rädd om dig!
Kram,
Annelie