lördag 11 maj 2013

Rea på Freeport

Det var bara fem dagar sedan jag var där, men igår gav jag mig dit igen. Tokigt kanske? Tog tåget denna gång och fick låna kort av Smakrådet så det blev ju en gratis resa.
 
Jag följde gångstigen från ett annat håll den här gången och det hållet var ju mycket smidigare!

Dagens outfit gick i lila.
 
Det fanns fortfarande mycket kvar från provkollektionen. Fick höra från trevlige Rikard i butiken att de fått in många samples av samma plagg. Och nu var det ju dessutom 50% rea på de plaggen så det var STOR fyndchans för de lyckostar som kan ha plagg från pk:n. Eller vad sägs om Meltonkappor för 250 kr, klänningar för 150 kr och kjolar för 50 kr?
 
Jag tycker den här kjolen med fickor, broderi och volang nertill är så vacker!
Fanns i mörkblått, grått och powder.
 
Här ser ni att det fortfarande fanns en del kvar. Jumpsuits och byxor i siden fanns det många av.

Men anledningen till att jag åkte dit var för att det var 40% rea på klänningar och jag hade lyckats lägga undan enda exemplaret i min storlek. Får fota och visa sedan för det blev visst fyra klänningar till mig!
 
Jag provade och provade och fick till slut be personalen om smakråd.
Och jag fick jättebra hjälp! En av de här köpte jag.
 
Lite tjosan hejsan med jeans och converse till...
 
Puh! Det tog längre tid än jag räknat med, men jag ville ju inte missa något när jag nu tagit mig dit. Jag hade två välfyllda påsar med mig därifrån, men det vara bara en till mig. Den andra ska skickas söderut till en riktigt läcker böna!
 
 
Hemma igen skulle jag inom stan och göra ett byte och det var visst pompa och ståt för ett sportresultat. Tal, trumslag och guldhattar, men det berörde inte mig.

7 kommentarer:

Angelin sa...

Ikke tokig i det hele tatt! Man får jo aldri nok:)
klem

Helena sa...

Åh, en sån klänning är jag på jakt efter.... Minns du om de fanns i stl 3 el 4? Om vad den kostar? Jag ska ev till Freeport tors...
Kram

Fröken Abbe sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Fröken Abbe sa...

Klänningen hade de många små av. Den lila fanns i flera ex men den vita bara en kvar. Ring och fråga, de lägger ju undan. Den kostade 960 kr, men när jag var där var det rea. Fanns även i blått men de tittade jag inte alls på.
Kram

Unknown sa...

Dom är bra fina dom där sidenblåsorna! Bra fynd du gjorde! Kram

Helena sa...

Tack! Jag ska nog ringa och kolla med dem!
Kram

Fiona sa...

Snygga klänningar du provade! Svårt att gissa vilken som fick följa med hem!
Och jag, jag kommer att gå som katten runt het gröt och vänta på att det ska plinga till i mobilen:))
Kramar